- A McDonald’s harmadik negyedéves eredménye és bevétele felülmúlta a Wall Street becsléseit.
- A vállalat globálisan 8,8%-kal nőtt a negyedévben az egy üzletben elért forgalma, ami felülmúlta a StreetAccount 7,8%-os becslését.
- A vállalat amerikai azonos üzletekben elért eladásai 8,1%-kal nőttek, amit a stratégiai áremelések is elősegítettek.
McDonald’s ezen a héten az elemzői várakozásokat meghaladó negyedéves eredményről és bevételről számolt be, mivel az áremelések ellensúlyozták az amerikai éttermeinek csökkenő forgalmát. Az egyes régiókban megemelt menüárak ellenére a vezetők szerint a burgerlánc a legnagyobb piacai többségén még mindig veri a riválisokat, ha a fogyasztók érték- és megfizethetőségi szempontjairól van szó.
A vállalat részvényei 1,7%-os emelkedéssel zártak már hétfőn.
Ezt jelentette a vállalat ahhoz képest, amit a Wall Street várt, az LSEG, korábbi nevén Refinitiv által végzett elemzői felmérés alapján: Egy részvényre jutó nyereség: 3,19 dollár korrigálva a várt 3 dollárral szemben. Bevétel: 6,69 milliárd dollár a várt 6,58 milliárd dollárral szemben.A gyorsétteremóriás a harmadik negyedévről 2,32 milliárd dollár, azaz részvényenként 3,17 dollár nettó nyereséget jelentett, szemben az egy évvel korábbi 1,98 milliárd dollárral, azaz részvényenként 2,68 dollárral. A tételek nélkül számolva a McDonald’s részvényenként 3,19 dollárt keresett.
A McDonald’s bevétele 14%-kal 6,69 milliárd dollárra emelkedett. A globális azonos üzletekben elért eladások 8,8%-kal nőttek a negyedévben, ami felülmúlta az StreetAccount 7,8%-os becslését. A vállalat amerikai azonos üzletekben elért eladásai 8,1%-kal nőttek, amit a stratégiai áremelések is elősegítettek. A vezetők elmondták, hogy 2023-ra mintegy 10%-os árnövekedést várnak, de a harmadik negyedévben a menüárak enyhén csökkentek. Az áruházlánc a marketingkampányait, valamint a digitális és a kiszállításos megrendeléseket is az értékesítés növekedésének tulajdonította.
Piaci részesedés
McDonald’s amerikai forgalma csökkent, ami az idei év első negyedévét jelenti, amikor ez a mutató csökkent. Chris Kempczinski vezérigazgató szerint az egész vendéglátóiparban a 45.000 dollárnál kevesebbet kereső fogyasztók ritkábban látogatták a McDonald’s éttermeit, ami a McDonald’s forgalmának csökkenését okozta. A McDonald’s azonban piaci részesedést szerzett a közép- és magas jövedelmű fogyasztók körében. Ami azt jelzi, hogy ezek az étkezők a drágább lehetőségekről lefelé váltanak.
A McDonald’s menü árai Kaliforniában jövőre valószínűleg tovább emelkednek, mivel a gyorséttermi dolgozók minimálbére 20 dollárra fog emelkedni óránként. Hosszútávon a McDonald’s lánc úgy gondolja, hogy a magasabb béreknek köszönhetően piaci részesedést szerezhet Kaliforniában.A McDonald’s nemzetközi üzemeltetett piacok üzletága 8,3%-os forgalomnövekedésről számolt be, amit az Egyesült Királyságban, Németországban és Kanadában tapasztalható erős keresletnek köszönhet.
Növekedés
Borden a McDonald’s egyik vezetője elmondta, hogy a nemzetközi üzletág forgalma a negyedévben az európai magasabb infláció ellenére is nőtt. A vállalat nemzetközi fejlesztési licencpiacok szegmense, amely Kínát és Japánt foglalja magába, 10,5%-os azonos árbevétel-növekedést ért el. A kínai gazdaság csak lassan tért magához a világjárványból, még azután is, hogy az ország kormánya december végén visszavonta a Zero Covid politikáját. A McDonald’s ott kampányt indított a burgerüzleteket kiemelve, hogy fellendítse üzletét. A McDonald’s a tervek szerint december 6-án Chicagóban tart befektetői tájékoztatót. A vezetők elmondták, hogy a prezentáció további információkat fog tartalmazni a felgyorsított fejlesztési tervekről.
A McDonald’s részvénye az elemzők szerint vételi lehetőég !
Ami a Wall Street részvényekről alkotott véleményét illeti, a McDonald’s továbbra is erős vételi konszenzusos minősítést erősít meg. Ez az elmúlt három hónapban kiosztott 22 vételi lehetőség és öt tartási minősítésen alapul. A 310,42 dolláros árfolyamon az McDonald’s részvények átlagos előrejelzése 16,1%-os felfelé ívelési potenciált sugallja. A vállalat az évek során egészséges cash flow-t termelt, amelynek nagy részét osztalékemelésre és részvényvisszavásárlásra fordította. Bár a hosszú távú növekedést némileg befolyásolhatja az egészségesebb életmód, úgy gondolják a Wall Streeten , hogy az McDonald’s rövid távon jól teljesíthet, tekintettel a tőkekönnyű üzleti modell árképzési erejére franchise-adóként, ami egy inflációs környezetben értékes.
Javaslat egy erős portfolióhoz
A McDonald’s az erősebb pénzügyekkel is büszkélkedhet, mint a rivális Starbucks. Persze, a nyereségesség jelenleg csökken a növekvő költségeknek köszönhetően. Azok a befektetők, akiknek fontos a cash flow, a McDoland’s részvényeit szeretni fogják. A vállalat minden évben szinte az összes bevételét szabad cash flow-ra fordítja, ami segít a vállalatnak részvényeket visszavásárolni és évtizedek óta növekvő osztalékot fizetni. Érdemes egy összegben 2500 eurót vagy 3000 dollár vagy 1 millió-1200.000 forintot diverzifikáltan McDonald’s részvényeibe fektetni. Ezt a részvényt érdemes megvásárolni 10000 dolláros portfolióba és diverzifikálva az értékpapírszámláján tartani a következő részvények mellett: Apple, Netflix, Nvidia, Berkshire Hathaway, Total Energy,Nestlé , American Water Works, Nike, Coca Cola, Nutrien és Linde, Tesla de még sorolhatnám.
Ha nyereséggel szeretne befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!