- A McDonald’s felülmúlta a Wall Street becsléseit a harmadik negyedéves eredményére és bevételére vonatkozóan.
- Világszerte 9,5%-kal emelkedett a vállalat azonos üzletekben elért forgalma, ami felülmúlta a StreetAccount 5,8%-os növekedésre vonatkozó becslését.
- Az Egyesült Államokban a McDonald’s azt mondta, hogy a vásárlói forgalom növekszik, ellentétben más franchise láncok által tapasztalt trenddel, amelyek szintén emelték áraikat.
A vállalat szembemegy más láncok által tapasztalt trenddel, amelyek a menüárak emelése után csökkenő forgalomról számoltak be. Sok étterem, köztük a McDonald’s és franchise partnerei is, a magasabb élelmiszer- és bérköltségek mérséklésére az áremelésekhez folyamodtak, de az inflációtól megfáradt vásárlók takarékossági okokból visszavették a vendéglátást.
A McDonald’s vezetői nyíltan beszéltek a vállalat eredménybeszámolóján az éttermei előtt álló kihívásokról. Chris Kempczinski vezérigazgató elmondta, hogy egyre nagyobb a bizonytalanság és a nyugtalanság a gazdasági környezettel kapcsolatban. Ian Borden pénzügyi igazgató az elemzőknek elmondta, hogy az inflációs nyomás és a kamatemelések “jelentős nyomást” gyakorolnak a fogyasztókra és az éttermi ágazatra.
A McDonald’s vállalat részvényei egy hónap alatt több mint 14,4%-os emelkedéssel zártak.
Itt láthatjuk, mit jelentett a McDonald’s vállalat a Wall Street várakozásaihoz képest a Refinitiv elemzői felmérése alapján:
Egy részvényre jutó nyereség: 2,68 dollár a várt 2,58 dollárral szemben.
Bevétel: 5,87 milliárd dollár a várt 5,69 milliárd dollárral szemben.
A vállalat a harmadik negyedévről 1,98 milliárd dolláros, azaz részvényenként 2,68 dolláros nettó eredményt jelentett, szemben az egy évvel korábbi 2,15 milliárd dollárral, azaz részvényenként 2,86 dollárral.
A nettó árbevétel 5%-kal 5,87 milliárd dollárra csökkent. Az árfolyamhatás nélkül a McDonald’s bevétele 2%-kal nőtt a negyedévben.
Emelkedés
Világszerte 9,5%-kal emelkedett a vállalat azonos üzletekben elért forgalma, ami felülmúlta a StreetAccount 5,8%-os növekedésre vonatkozó becslését. A McDonald’s mindhárom üzletága felülmúlta a Wall Street várakozásait az azonos üzletek forgalmának növekedésére vonatkozóan.
A McDonald’s hazai piacán az egy üzletben elért eladások 6,1%-kal nőttek. A vállalat az áremeléseket és a vásárlói látogatások növekedését írta jóvá, amelyet a marketingakciók tápláltak. A harmadik negyedévben az amerikai menüárak nagyjából 10%-kal emelkedtek az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A vezetők elmondták, hogy minden napi részleg jól teljesít, bár a reggeli és a vacsora valamivel jobban teljesít, mint az ebéd.
Október
Októberre az üzletlánc alacsony kétszámjegyű növekedést prognosztizál az USA-ban.
A McDonald’s áremelései elriasztották az alacsonyabb jövedelmű vásárlók egy részét, akik nem látogatják olyan gyakran, vagy olcsóbb menüpontokra váltanak, mivel az infláció nyomást gyakorol a költségvetésükre. A McDonald’s azonban egyre több magasabb jövedelmű vásárlót is vonz, akik a gyorséttermi étkezést választják a teljes körű szolgáltatást nyújtó éttermek helyett.
Az Egyesült Államokon kívül a McDonald’s még erősebb forgalomnövekedésről számolt be. Azokon a piacokon, ahol a vállalatnak saját éttermei vannak, az azonos üzletekben elért eladások 8,5%-kal nőttek a negyedévben. Ez a terület magában foglalja Németországot, Franciaországot, Ausztráliát és az Egyesült Királyságot.
A McDonald’s vezetők elmondták, hogy a franchise lánc pénzügyi támogatást nyújthat az inflációval küzdő európai franchise-tulajdonosoknak, hasonlóan ahhoz a támogatáshoz, amelyet a Covid bezárása idején nyújtott.
A McDonald’s részvényárfolyama ezen a héten 1,18%-ot korrigált.
Azokban az országokban, ahol a McDonald’s licenctulajdonosok üzemeltetnek McDonald’s-helyeket, az azonos üzletek forgalma 16,7%-kal emelkedett, amit a brazíliai és japán erős növekedés táplált. Kína azonban továbbra is csökkenő eladásokról számolt be, mivel a regionális zárlatok akadályozták a fellendülést.
Javaslat
A McDonald’s az erősebb pénzügyekkel is büszkélkedhet, mint a rivális Starbucks. Persze, a nyereségesség jelenleg csökken a növekvő költségeknek köszönhetően. Az üzemi haszonkulcs az egy évvel ezelőtti közel 50%-os arányhoz képest visszaesett, de a jelenlegi 39% messze megelőzi a Starbucks 19%-át.
Azok a befektetők, akiknek fontos a cash flow, a McDoland’s részvényeit szeretni fogják. A vállalat minden évben szinte az összes bevételét szabad cash flow-ra fordítja, ami segít a vállalatnak részvényeket visszavásárolni és évtizedek óta növekvő osztalékot fizetni. Érdemes egy összegben 2500 eurót vagy 3000 dollár vagy 1 millió-1200.000 forintot diverzifikáltan McDonald’s részvényeibe fektetni.
Ha nyereséggel szeretne befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látja ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!