Meglepődött és jól fogadta a hírt a Bombardier , hiszen az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma visszautasította a Boeing kereskedelmi perügyeit

Elég rosszul záródott a 2017-es év a kanadai óriáscégnek , a Bombardier vállalatnak. Fennállása vagyis 1942 január 29- e, óta ennyi vád nem érte a  multinacionális járműgyártó vállalatot. Mivel a Boeing beadvánnyal fordult az Amerikai Kereskedelmi  és a Közlekedési Minisztériumhoz, hogy  kezdeményezze azt, hogy büntetővámot vessenek ki a kanadai Bombardier gépeire, mert azokat dömpingáron adja a gyártó. Szerinte a Bombardier vállalat tiltott állami támogatásban részesült. Miután az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma elfogadta az érvelést és 300 százalékos büntetővám kiszabását kezdeményezte, a Bombardier jogorvoslatot kért.

A történet előzménye és folytatása az lett, hogy a Delta  (Delta Airlines ) hetvenöt Bombardier CSeries regionális gépet vett át- A december elején kiszabott  büntetés miatt  ezt csak 300 százalékkal drágábban vehette volna csak át. A Bombardier emiatt szövetkezett az Airbusszal, amely átvette a CSeries projektet és így az a megállapodás lépett életbe, hogy a gépeket  az Egyesült Államokban fogja gyártani, így álláspontjuk szerint elkerülhető a büntetővám. De január 26-án több sajtó orgánum , köztük a Bloomberg is foglalkozott azzal a hírrel, hogy megvétózta ezt a büntetővámot az Egyesült Amerika Kereskedelmi  Minisztérium. Most erről szeretnek írni, mivel a befektetőket is pozitívan  érintheti ez .

A Kereskedelmi Minisztérium az alábbi közleményt adta ki: A döntésében  elhatárolódik a C sorozatú repülőgépek Delta-hoz történő szállításától.   Így Bombardier kanadai repülőgép és vasútipari járműgyártással foglalkozó  eltudja indítani a C Series fúvókákat a Delta Air Lines felé. Hiszen az  Amerikai Kereskedelmi Minisztérium a mostani  meglepő döntésében azt nyilatkozta, hogy a javasolt behozatal nem sértheti az amerikai iparágat. A  Minisztérium szerint nem történt tiltott állami támogatás.

kép:(egy új fejlesztésű modell: Európának szánva)

images

A  Minisztérium szerint az amerikai vállalatok és munkavállalók nem károsítják a 100-150 férőhelyes  kanadai légi járművek értékesítését – nyilatkozta ezt a Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság  elnöke múlt hét pénteken. A bíróság egyhangú szavazattal ment szemben a múlt hónapban kialakult kereskedelmi döntéssel ami a cégre csaknem 300 százalékos vámot írt volna elő.

07_20160428_bca_delta-00187_en

A pénteki szavazás  után sztrájkolt a chicagói székhelyű Boeing Co. vezetősége , mert szerintük a Bombardier az USA-ban értékesített C-sorozatot a valós érték alatt értékesítette, miközben  többször is részesült  állami támogatásban. A döntés megnyitja az ajtót a Montreal-i székhelyű Bombardier számára, hogy új amerikai ügyfeleket, repülőtársaságokat bízzon meg. A döntés másik jó tartalma az lehet, hogy  potenciálisan enyhülhet az Egyesült Államok kereskedelmi feszültsége Kanadával és az Egyesült Királysággal, ahol a vállalat szárnyakat épít a repülőgépre. A Bombardier vállalat végre saját fényeiben tündökölhet. Tudni kell azt is a cégről, hogy  például 2016-ban a Bombardier Transportation jelentősen megerősítette  piaci pozícióját Kínában. Közös vállalatot létesített vasúti irányító rendszerek gyártására Kínában. Ötven százalékos leányvállalata, a Bombardier-Sifang Transportation 381 millió dolláros megrendelést kapott 15 nagy sebességű szerelvény, illetve 80 nagy sebességű vasúti hálókocsi gyártására 165 millió dollár értékben.

 

IMG_20180119_181241

“Meg vagyok döbbenve” – ​​mondta Chris Murray, az AltaCorp Capital elemzője Torontóban, arra a hírre , hogy eltekintenek a Boeing miatt kialakult 300 %-os büntetővámtól a Bombardier esetében.

“A döntés végre szabad utat adott annak, hogy a repülőgépek  végre a Delta – cégnél  szálljanak” – nyilatkozta ezt Murray. “Ezzel meg lehet  szünteti az esetleges jövőbeli megrendelésekkel kapcsolatos aggodalmakat az Egyesült Államokban”

Tudni kell azt is, hogy tavaly  Theresa May brit miniszterelnök a Twitter üzenőportálon adott hangot mélységes csalódottságának az amerikai kereskedelmi minisztérium döntése miatt. Hozzátette akkor, hogy a brit kormány folytatja az együttműködést a kanadai vállalattal az “életfontosságú” észak-írországi munkahelyek megőrzése érdekében. A Downing Street szóvivője külön nyilatkozatban bírálta az amerikai döntést, mondván: London “nem ezt várja egy régi kereskedelmi partnerétől”. Most már azt is tudjuk, hogy mínd az írek és mind a brit miniszterelnök megnyugodhatott.

A Delta Air Lines messze a C sorozat legnagyobb vásárlója

letöltés

A Bombardier  részvénye egy év alatt 47,33 százalékkal 2,25 euróra emelkedett Torontóban. A részvények három év alatt a legmagasabb szintre értek el, így 22,32 %-os emelkedést láttunk 3 év alatt.

A Boeing  értékpapírja is időközben megváltozott, hiszen nőttek az árfolyamok. A Boeing  nem szeretne  hiányozni a védelmi kiadásokkal foglalkozó  iparági rally-ról,  ezért  egy jelentést fogalmazott meg. Ebből a jelentésből kiderült, hogy  Fehér Ház a  2019-es költségvetésben, több mint 7 százalékkal  szeretné növelni a védelmi kiadásokat, aminek a Boeing is része lehetne. A Boeing vállalati előrejelzése szerint 2018-ban 810-815 repülőgépet gyárthat le, ami újabb történelmi csúcs lenne a 2017-es 763 gépet követően.

 

 

chart_all_600BombardierInc1422aufFestzinsBombardier 6%-os vállalati kötvény USD-ben kibocsájtás 2014. Lejárat 2022. Féléves kifizetésekkel. Április és október 15-i

Innováció “győzelem”

A Kereskedelmi Minisztérium Bizottságának a döntése nyomán kiderült, hogy  “az innováció, a verseny és a jogállamiság győzelme”, ​​a Bombardier, amely több mint 6 milliárd dollárt költött a C sorozat fejlesztéséhez, nyilatkozta. Az elmúlt évben, amikor a repülőgép bizalmatlanságát az amerikai piachoz érte , a Bombardier beleegyezett abba, hogy a programot kézben tartja az Airbus SE -nak az európai tervezői marketing-izom és gyártási szakértelemért cserébe.

Az Airbus vezérigazgatója, Tom Enders pénteken Montrealban tartózkodott, találkozóival a Bombardier partnerével, Alain Bellemare-vel. Az Airbus vezetői  tweeteltek egy képet a mosolygó vezérigazgatókról és más vezetőkről, akik ezt az arcpirító döntést meghozták.

  • DUfjWKTWsAAVYfeA Bombardier elmondta, hogy folytatni fogja azt a tervét, hogy megépíti a második C sorozatú repülőgép fedélzetét Mobil-ban és Alabama-ban  is ahol az Airbus keskeny testeket gyárt. Ez a projekt becslések szerint 300 millió dollárba  fog kerülni, így lehetséges , hogy egy repülőgép szállítócéggel is kiegészíti ezt az amerikai piacon és egy gyárat épít a Quebec-i Mirabelben.
  • Anno az atlantai székhelyű Delta Air Lines 75 Bombardier CS100-ast rendelt. A kanadai kutatás-fejlesztési miniszter, illetve a dolgozókat tömörítő szakszervezet akkor üdvözölte is az Airbus döntését. Tudni kell, hogy a CSeries a 110-150 férőhelyes regionális gépek piacán versenyez, fő versenytársa a brazil Embaer, és annak E175-ös és E195-ös típusa.

    Boeing vezetői azt nyilatkozták, hogy felülvizsgálják a Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság döntését és minden esetben megvédik az amerikai érdekeket attól, hogy több ilyen hasonló eset ne forduljon elő és az amerikai érdekek picit se sérüljenek.

    “Csalódottak vagyunk, hogy a Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság nem ismerte fel a Boeing repülőgép vállalatnak okozott , és a több milliárd dolláros illegális állami támogatások által elszenvedett károkat. ” Nyilatkozta több vállalkozó vezető.

    “A Boeing fellebbezhet ugyan az  Egyesült Államok Nemzetközi Kereskedelmi Bíróságánál is “- nyilatkozta Terence Stewart, a Stewart és Stewart washingtoni ügyvédi irodájának ügyvezető partnere, de még gondolkodnak meg tegyék-e ezt egyáltalán.

    “Ez az időszak  nehéz volt,” mondta. “Nem volt sok sikeres kihívás.”

    27497497_1920317481330765_1445296602_n (1)

    William Perry elmondta, hogy a Boeingnek harminc napja lesz az illetékes bírósághoz fordulni a bizottsági döntés miatt, de kevés az esély arra, hogy sikerrel járjon, ritkán másítja meg előbbi az utóbbi határozatait.

    Közlése szerint elviekben szóba jöhetne még a világkereskedelmi szervezet, a WTO, amelyhez a kormány kereskedelmi fő képviselőjén keresztül lehetne fordulni, de ez a jelen helyzetben eljárásjogilag nem lehetséges.

    Viszont egy óriási tanulság van ebből, érdemes figyelni a híreket.  A kanadai Bombardier részvényébe és kötvényébe már tavaly óta érdemes befektetni. A Bombardier részvénye az utolsó egy évben 44,83%-ot emelkedett. De érdemes rátekinteni a 6%-os vállalati kötvényre, hiszen a Bombardier kötvénye 100%-os névérték alatt  van jelenleg 99,84 %-os árfolyamon a papír, viszont ez azt jelenti, hogy jó árfolyam nyereségre és magas 6%-os kamatra is számíthatunk, ami azt jelenti,hogy éves szinten kétszer kaphatunk érte kamatot.

  • Bombardier president and CEO Alain Bellemare responds to a question during an interview with The Canadian Press Thursday, December 21, 2017 in Mirabel, Que. THE CANADIAN PRESS/Paul Chiasson ORG XMIT: pch102

    Tehát kedves olvasó van élet a biztosítási kötvényen és a banki kamatokon is kívül, csak keresd meg a jó pénzügyi tanácsadót és várj  türelemmel és nem 0,1-03%-ot fogsz a pénzedért kapni.Ha tetszett akár egy kis részlet is a cikkből, bátran vedd fel vagy a PortfoLife céggel a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kapsz és tudsz majd a saját befektetéseidben dönteni diverzifikáltan.

    Forrás: Blooomberg illetve http://business.financialpost.com

    e-logo-portfolife_light

    Szeretnétek egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretnétek átnézetni meglévő biztosításotok?

    Nincs más dolgod csak regisztrálj itt!

     Itt megteheted!

    vagy akár

     Itt is megteheted!