Ezt a kérdést sokszor feltesszük magunknak, amikor bemegyünk a helyi Sparba vagy Tescóba vásárolni. Tudat alatt egy márkát és egy brandet építünk ki, építettünk ki. A reklámok és a marketing miatt a két cégnek olyan bevétele származik és származott, hogy anno nemhogy a tőzsdére felkerült, de ma már a Dow Jones index vezető részvényeik között megtalálható az árfolyamaik. Egy kis leírást is mellékelnék a szeretett kólánkról. A The Coca-Cola Company (TCCC) a világ legnagyobb alkoholmentes üdítőital és szirup gyártója és eladója. A cég központja az Egyesült Államokban található, Georgia állam Atlanta városában. Legismertebb terméke a Coca-Cola. A TCCC az USA egyik legnagyobb vállalata, részvényeit a New York-i tőzsdén (NYSE) jegyzik; a részvény megtalálható a 30 cég részvényét tartalmazó Dow Jones Ipari Átlagban valamint az 500 nagy céget jegyző S&P 500 tőzsdeindexben.
Tudatosan vagy tudat alatt is vásárolunk mindkét üdítőipari vállalat termékeiből?
Az mindenesetre , mostanra megállapítható, hogy az 19.század végén gyógyszernek indult Coca – Cola ma már nemcsak egy márka, de világmárka és a versenytársa a Pepsi kismértékben lemaradva ugyanezt elmondhatja magáról. Azt is tudjuk, hogy a fogyasztási szokások változása is hatással lehet a két vállalat eredményére, például egyre nagyobb az igény az egészségesebb termékek iránt. Látva például a teák iránti növekvő keresletet a vállalatok is nyitottak az új területek felé, ám piacon történő megjelentés illetve az ezzel kapcsolatos költségek még nem biztos megtérülnek, sőt a piacra történő későn érkezés is kockázatot jelenthet. Két hete megjelent egy cikk a Reuters-en amiben a Coca-Cola beszámol a negyedéves adatairól is. Itt megjelent az a hír, hogy a Coca-Cola Company 1200 munkahelyet akar felszámolni, a csökkenő kereslet miatt. Ebben a cikkben szerepel az is , hogy a versenytárs Pepsi kerül néha előtérbe. A Pepsi megerősítette a szódába vetette a hitét , aminek a fogyasztók jobban örülnek , mert Észak-Amerikában és Európában is egyre többen kerülik cukros italokat. Az atlantai székhelyű cég (Coca- Cola ) nyilatkozta azt, hogy úgy tud növekedni, ha költségcsökkentést ér el. A cél a 800 millió dollár éves megtakarítás és a cég szakemberei 2019-re magas nyereségre számítanak. A cégnél ugyan most a negyedéves számok megjelenése után azt látjuk, hogy kevesebb profit érkezett be a vártnál még sincsenek kétségbe esve. A számok azt tükrözik, hogy a cég jól halad előre, a cikk megjelenésekor a Coca-Cola részvényének az árfolyama 43,11 euró volt, jelenleg viszont, már darabonként 43,69 dollárt fizetnek részvényenként érte. Azért,hogy a Coca-Cola részvényesek “jól járjanak” és a cégnek ismét magas bevétele legyen felvettek egy felelőst aki az elbocsájtásokat végrehajtja. A cél az, hogy 2019-re magas bevétel legyen ismét, a leépítéseket 2017 második felében és 2018-ban hajtják végre. A cég így is magas osztalékot fizet ,amit a jövőben is megtart. A Coca-Cola 1981-óta van a tőzsdén 201,200 milliárd dollárnyi tőkével rendelkezik. Osztaléka eléri a 3,01 %-t éves szinten. A cég árbevétele 1981-óta folyamatosan nőtt, majd 2013-ban torpant meg picit.
Coca-Cola Chart 2010.08.05- 2017.05.08
Ha arra gondolunk,hogy a cégnél valóban átalakítások vannak és a múltra vagy más akár más cégek nyereséges üzletté vagy a nyereség megtartása miatti elbocsájtásokra , átalakításokra gondolunk, eléggé kedvező képet kapunk. Ha jobban ránézünk a grafikonra, akkor rájövünk, hogy most kéne befektetnünk ebbe a cégbe. Lehet valaki egy picit szkeptikus , én nem vagyok az. Eddigi tapasztalatom alapján, biztosan állíthatom azt, hogy a létszámleépítésék után az látható, hogy megerősödik a cég. Ugyanezt történt tavaly a Bombardier kanadai vállalatnál, amikor 2016 februárjában bejelentette kanadai Bombardier Inc. repülőgép és vasúti járműgyártó vállalat, hogy két év alatt 64000 alkalmazottból 7000 alkalmazottat elbocsájt. Október után nagyon megugrott a cég részvényeiért a kereslet, és egy részvény pár hónap alatt majdnem a duplájára emelkedett. Több ügyfelem akkor jól döntött, vásárolt olyan Bombardier vállalati kötvényt , amelyet 2014-ben bocsájtottak ki és 2022-ben járt le évi 6%-os dolláros kamatra, és ezekhez ráadásul decemberben jóval árfolyam alatt, vagyis 86-88%-os árfolyamon megvásárolhatták. Az ügyfelek jól jártak, hiszen 12-14% extra árfolyamhozamuk is lett a 6%-os fix dollárú kamaton felül. Mi szól még a Coca -Cola és a Pepsi mellett? Az , hogy a fogyasztási szektor az idei évben Amerikában jelentősen megindult.
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban áprilisban – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
Pepsi VS Coca-Cola??
A rivalizálás hamar elkezdődött a két cég között. 1886-ban indul útjának a Coca-Cola, és rá 7 évre már meg jelent a Pepsi is. Ettől kezdve egy erős hatalmi harc kezdődött a két cég között. Áruházak, éttermek, kávézók tárgyalóasztalain éleződött ki a legjobban a verseny. A cégértékben a Pepsi 133,75 milliárd dollárt, míg a Coca-Cola 179,68 milliárd dollárt ér.
Ne feledd a döntés mindig a te kezedben van!
Érdekelnek a gazdasági történetek?
Szeretnétek egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretnétek átnézetni meglévő biztosításotok?
Nincs más dolgod csak regisztrálj itt!
Itt megteheted!