Alibaba a világ egyik legnagyobb online piaca; ez egy olyan világkereskedelmi platformja B2B lehetőségek számára és a kiskereskedőknek. Főleg a kínai gyárak és gyártók élnek vele, a lakosságnak forgalmaznak. Az Alibaba az online felületén is az importőröknek platformot kínál fel, így potenciális beszállítókhoz juthat hozzá és ezekkel azért rendszeresen kommunikál is.
A cég mivel üzleti vállalkozásnak indult a kiskereskedelmi területre épült fel, az Alibaba jelenleg nem elégíti ki a rendszeres fogyasztókat, saját kis háztartásokat. Ez azt jelenti, hogy hihetetlenül magas a minimális rendelési követelmény, rendelési minimum (jellemzően a több ezer leadott rendelés valósul csak meg) – azonban ez azt jelenti, hogy az egységenkénti ár sokkal alacsonyabb.
Ha beszállítókat szeretne az Alibaba-on, akkor jelenleg e-mailben kell, hogy kommunikáljon velük, mielőtt megrendeléseket teljesíti. Gyakran meg kell előre tárgyalnia egy árat – a tipikus online portáloktól eltérően, nem egyszerűen hozzáadni a meglévő bevásárlási listához és a pénztárhoz. Gyakran előfordul, hogy az emberek rosszul viselkednek a kínai beszállítókkal szemben, és figyelmen kívül hagyják az ő .
Brutális tengerentúli terjeszkedésre készül a kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba – derül ki a cég frissen bejelentett beruházási terveiből, amelyekről a Reuters is írt. Az Alibaba 100 milliárd jüant (kb. 3,9 ezer milliárd forintot) költ a következő öt év folyamán logisztikai hálózatának bővítésére és technológiai fejlesztésére.
A keretből 5,3 milliárd jüant a Cainiao Smart Logistics Network nevű, a legnagyobb kínai logisztikai cégeket tömörítő üzleti szövetségbe fektetnek, amelyben így az Alibaba 51 százalékos tulajdonos lesz és új helyeket kap az igazgatóságban. A tőkeinjekcióval a napi 57 millió kiszállítást bonyolító Cainiao 20 milliárd dolláros üzletté nő, de egyelőre nincsenek arról szóló hírek, hogy tőzsdére menne.
A hálózatfejlesztésbe öntött hatalmas összeg egyszerre jelzi az agresszív tengerentúli terjeszkedés, és a kínai belső piaci erősítés szándékát az Alibaba részéről. Az újonnan bejelentett közvetlen értékesítési csatornáik közt ott van a Fülöp-szigetek, Indonézia és Thaiföld is, amelyet a dél-kelet-ázsiai, Lazarda Group nevű logisztikai cégbe fektetett 2 milliárd dollárral hoznak létre.
Érdekelnek a gazdasági történetek?
Szeretnétek egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretnétek átnézetni meglévő biztosításotok?
Nincs más dolgod csak regisztrálj itt!
Itt megteheted!
vagy akár