A L’oreal részvény tavalyi első féléves jelentése is jó hír a befektetőknek, vajon most merre menetel a cég?
L’oreal részvény: A közelmúlt
Liliane Bettencourt közel 40 milliárd dollárra becsült vagyonával a Forbes 2017. évi összesítésében a világ leggazdagabb asszonyaként és a 14. legvagyonosabb embereként szerepelt. De 2017 júniusában 94 éves korában meghalt. A L’Oréal a világon egyedülálló, a kozmetika minden ágát átölelő nemzetközi márkaportfólióval rendelkezik, amely szerte a világon válaszol a fogyasztók változatos igényeire. L’oreal céget 1909. július 30. napján alapította egy fiatal francia-német vegyész, Eugène Paul Louis Schueller, aki feltalálta a hajfesték összetételét. Liliane halálával nem ért véget a L’oreal birodalom, sőt igazából most indult el igazán. Az örökös Francoise Bettencourt Meyers lett.
Jelenleg a világ 15. leggazdagabb embere is lett, 49,3 milliárd dollárral. Új hír pedig, hogy nemrég a L’oreal közétette féléves vállalati jelentését. Amiből kiderült, hogy a cég diviziója folyamatosan növekszik az Egyesült Államokban és az ázsiai csendes-óceáni térségben. Elsősorban a hajápolás járul a növekedéshez, Svédországban a Kérastase termékek erőteljes növekedése nyomja meg a bevételt, míg Franciaországban a sminktermékek viszik a prímet.
A Garnier Organic termékek dinamikus növekedése egész Nyugat-Európára jellemző, míg a 3CE Stylenanda koreai smink márka Kínában hódit. Az első félévben az aktív kozmetikumokból 13,6%-kal több fogyott el, mint az előző félévben. A prémium bőrápoló márkák különösen jól teljesítenek, kiemelkedik a Lancôme, a Yves Saint Laurent, a Giorgio Armani és a Helena Rubinstein.
L’oreal részvény: A vállalat elismerései
Fontos esemény volt a L’oreal életében 2019. február 26-a, ugyanis tizedszer kerülhetett fel a vállalat a világ legetikusabb vállalatainak listájára. A L’oreal-nak kedvezett az utóbbi hónapokban zajló Azzaro és a Mugler cégek felvásárlása, ráadásul az offline termékek értékesítése is ezen időszak alatt 6,8 százalékkal nőtt, 7,26 milliárd euróra. Május 16-án ráadásul a cég egy nagyszabású kiállításon be is mutathatta a legújabb technológiai innovációit és egy új jövőképet mutatott a szépségről és a divatról.
A L’Oréal egyike annak a hat vállalatnak, amely 2019-ben 8400 vállalat közül „A” minősítést szerzett mindhárom értékelt területen. A Csoport az egyetlen, amely már négy egymást követő évben is háromszoros „A” értékeléssel büszkélkedhet.
A tripla „A” minősítés elismeri a L’Oréal céljait és mindazt, amit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az ellátási láncon belüli erdőirtás visszaszorítása, illetve a vízgazdálkodás fejlesztése érdekében tesz, ezáltal is példaértékű vezetővé válva az új fenntartható gazdaságban.
A L’Oréal február 07-én azt közölte, hogy jól teljesítettek januárban a kínai piacon, de a francia kozmetikai óriás szerint a következő hetekben megmutatkozhatnak majd az eredményekben az új koronavírus hatásai.
A L’oreal részvénye egy év alatt 18, 16%-ot emelkedett, míg az elmúlt három év alatt több mint 53,86 %-os árfolyamnyeresége volt a cég részvényének.