Sokan felteszik a kérdést Péter te mibe fektetnél be ha volna 10 millió forintod. Válaszom attól függ mennyi időre, mikor kell az összeg és mindenképp diverzifikálnám. De mindenképp egy jó vállalati kötvényt betennék a portfólióba. De jön az elrettentő válasz. Miért nem inkább Magyar Államkötvényt. A válaszom kétféle is lehetne a “csak” de a másik sokkal egyszerűbb az infláció miatt. Tudjuk, hogy a Magyar Államkötvény 5 évre első évben 11,71%-ot fizet, de könyörgöm Magyarországon jelenleg 22,5% az infláció(ársapkák mellett), nézzünk akkor tovább az USA-ba vagy az Európai Unióba. Nézzük meg a dollár vagy az euró egy év alatt mennyit erősödött és az USA inflációja 9,9%-ról a kamatemelések miatt 7,1%-míg Európáé már csak 9,50%-k. Miért tegyem forintba a pénzem ha közép vagy hosszabb távon tehetem USD-be vagy EUR-ba , úgy hogy ráadásul a bankom tökéletesen vált.
United States Inflation Rate
Amerikában vélhetően mérséklik a kamatemelést, ott ahol 4% körüli most a jegybanki alapkamat. Nálunk? Egyenlőre megállt 13%-nál, de ki tudja? Kérdezem én neked 6,25% dollárban nem elég jó kamat és hozam? Miért gondolkozol egy folyamatosan romló valutában. Főleg akkor ha Amerika már kifele megy a recesszióból, mi befele megyünk.
Nem mondom, hogy a forint ellensége lennék, de a dollár és az euró mindig is erősebb valuta volt és lesz is.
Magyar Infláció
Javaslat
A tőke vagyis a pénze egy részért adjon kölcsön a Good Year vállalatnak. Fix kamatot kaphat dollárban. Csak 1.600.000 kell hozzá és befektethet. Lehet ennyi sem kell ugyanis 388 körül van a dollár. De 4000 USD-től már vehet Good Year kötvényt.
A GoodYear Tire&Rubber Company a világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártója. A GoodYear vállalat 2016. májusában úgy döntött, hogy 900 millió dollár értékben kötvényt dob a piacra, mert hitelre volt szüksége.
Ebben az időszakban volt, hogy vetélytársa a Bridgestone a Speedy France autószerviz- és gumiabroncs-kiskereskedelmi hálózat 100 százalékának megvásárlását tervezte. Ma a GoodYear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata, aki mintegy 72.000 embert foglalkoztat és termékeit a világ 23 országában, 57 üzemben gyártja.
A vállalati kötvény értékelése igen magas, fix 5%-os kamatot fizet, méghozzá dollárban egészen a futamidő végéig, vagyis 2026.05.31-ig. A fix kamat mellett, most még hozamban is jó, hiszen 96,44%-on vásárolhatjuk meg a kötvényt ami 100%-on jár le.
Mit jelent az igen magas kockázat? A hozam mozdulhat felfelé vagy lefelé is, akár napi szinten is és ha a vállalattal hosszú távon probléma merülne fel, akkor a befektetett tőke jelentős veszteségekhez vezethet, főleg ha nem tartjuk meg futamidő végéig. DE ÉRDEMES, hiszen 2026.05.31, már csak 3 és fél év.
Ezen kötvényekre különösen figyel a Partner Bank, probléma felmerülése esetén jelzéssel él a befektető felé. A befektetés értéke és a hozam emelkedhet vagy eshet a devizák ingadozása miatt.
A Goodyear Tire&Rubber Company a világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártója.
Történet
Az 1898-ban alapított vállalat gumiabroncsokat fejleszt, gyárt, forgalmaz és értékesít a legtöbb alkalmazás számára. A Goodyear gumiabroncsokat is felújít könnyű haszongépjárművekhez, repülőgépekhez és nehézgépekhez. A cég termékeit és szolgáltatásait világszerte kínálja és körülbelül 1100 gumiabroncs- és autószerviz-központot tart fenn. A márkaportfólió öt különböző gumiabroncs márkát tartalmaz. A két prémiummárka, a Goodyear és a Dunlop a folyamatos fejlesztés alatt áll. A Fulda márka jó ár-érték arányáról ismert. A Sava és a Debica elsősorban az ártudatos vevők számára vonzó. Ráadásul a napokban a fejlesztenek ki gumiabroncsokat az elektromos autóknak számára. „A Goodyear élen jár az elektromos autók abroncsainak fejlesztésében. Az európai autóipar számára előállított első szerelésű abroncsaink fele elektromos és hibrid járművekre készül. Komoly tapasztalatokkal vágunk bele az ETCR-be, hiszen már számos abroncsot fejlesztettünk elektromos autókhoz.
A nagy teljesítményű elektromos járművek teljesen más követelményeket támasztanak, mint benzines vagy dízelmotoros társaik: nehezebbek, nyomatékuk pedig nagyobb, ráadásul azonnal rendelkezésre áll. A Goodyear a hatótávolság és hatékonyság növelése érdekében kifejlesztette azt az abroncsot, amely képes mindezzel megbirkózni, ráadásul kiváló tapadást, húzóerőt biztosít és a gördülési ellenállása is alacsony”-nyilatkozta Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője. Ráadásul a napokban derült ki, hogy a Goodyear vezetése egy új gumiabroncs fejlesztésébe fogott bele, így megalkotta a reCharge koncepciót, amely tulajdonképpen nem más, mint egy önjavító gumiabroncs. Az nem biztos, hogy a termék ebben a formátumban bármikor is értékesítésre lesz bocsájtva, de annál biztosabb, hogy később vissza fog köszönni egy új fejlesztésű innovációban a technológia bizonyos elemei.
Ha nyereséggel szeretnél befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!