A Yum! Brands részvényeinek árfolyama az elmúlt hónapokban tisztességesen mozgott. Főleg azt vehettük észre, hogy míg a technologiai részvények esnek, addig az élelmiszeripar emelkedett. De az is feltűnő volt, hogy az elmúlt 1 év alatt az S&P500 indexe 2,78%-ot esett, addig a Yum! Brands részvényárfolyama 17,62%-ot emelkedett.
Túlértékelt vagy stabil?
A YUM ! Brands részvénynél elmondható az, hogy jelenleg drága is lehet a részvény az árszorzós modell alapján, ahol a vállalat ár/nyereség arányát nézzük az iparági átlaghoz képest. A részvény 29,13x-os mutatója jelenleg jóval a 19,18x-os iparági átlag felett van, ami azt jelenti, hogy a részvényt a társaihoz képest drágábban kereskedik. De mindezek mellett úgy tűnik, hogy a Yum! Brands részvényárfolyama meglehetősen stabil, ami két dolgot jelenthet: Egyrészt eltarthat egy ideig, amíg a részvény árfolyama visszaesik egy vonzó vételi tartományba, másrészt pedig, ha egyszer eléri ezt az értéket, akkor a jövőben kevesebb esélye lesz alacsonyan vásárolni. Ennek oka, hogy a részvény alacsony bétája miatt kevésbé volatilis, mint a szélesebb piac.
A portfóliójukban növekedést kereső befektetőknek érdemes megfontolniuk egy vállalat kilátásait, mielőtt megvásárolnák részvényeit. Bár az értékbefektetők azzal érvelnének, hogy az árhoz viszonyított belső érték a legfontosabb, a meggyőzőbb befektetési tézis az olcsó áron elérhető nagy növekedési potenciál lenne. A következő néhány évben várhatóan 32%-os profitnövekedés mellett a jövő fényesnek tűnik a Yum! Brands számára. Úgy tűnik, hogy a részvények nagyobb cash flow-ra számíthatnak, aminek magasabb részvény értékelésbe kellene torkollnia.
Fenntarthatóság és ESG
A Világbank becslése szerint évente 2 milliárd tonna hulladék keletkezik világszerte, mind a vállalkozások, mind a lakosság körében. A Yum! Brands ezen vállalatok egyikeként ezen a helyzeten szeretne változtatni, kihasználva 55.000 db KFC, Pizza Hut, Taco Bell és The Habit Burger Grill éttermének erejét, hogy a megoldás részévé váljon, és újragondolja ikonikus csomagolásait, mint például a KFC vödröt, a Pizza Hut pizzás dobozokat és a Taco Bell szószcsomagolásokat. A Yum!Brands anyavállalattal együttműködve minden egyes márka a meglévő csomagolását fenntarthatóbb lehetőségekre cseréli. Ez magában foglalja a műanyagról való átállást, miközben egyidejűleg olyan csomagolási megoldásokat dolgoznak ki – egy új politikán keresztül -, amelyek fenntarthatósági normákat határoznak meg éttermeik számára, és esetleg befolyásolják az iparágat a szélesebb körű változásra.
Yahoo Financial várakozásai
A Yum Brands (YUM) a magasabb bevételek mellett várhatóan éves szinten emelkedő eredményt fog felmutatnia finance.yahoo szerint, amikor a 2023. március végével zárult negyedévre vonatkozó eredményekről számol be. Ez a széles körben ismert konszenzusos előrejelzés jó képet ad a vállalat jövedelmi képéről, de az, hogy a tényleges eredmények hogyan viszonyulnak ezekhez a becslésekhez, erőteljes tényező, amely hatással lehet a részvények rövid távú árfolyamára.
A várhatóan 2023. május 3-án megjelenő eredményjelentés segíthet a részvények emelkedésében, ha ezek a kulcsfontosságú számok a várakozásoknál jobbak lesznek. Másrészt, ha elmaradnak, a részvények csökkenhetnek, de erre jelenleg nincs nagy esély.
A Zacks elemzői szerint
A KFC, a Taco Bell és a Pizza Hut anyavállalata várhatóan 1,13 dolláros részvényenkénti negyedéves eredményt fog közzétenni a következő jelentésében, ami +7,6%-os változást jelent éves szinten.
A bevétel várhatóan 1,63 milliárd dollár lesz, ami 5,3%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest.
Miért is érdemes befektetni?
A növekvő bizonytalanság közepette a befektetők olyan rugalmas részvényekre vadásznak, mint a Yum! Brands , amely olyan vezető márkák tulajdonosa, mint a Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell. Ez azért van, mert bármit is tesz a világ, az evés nem fog leállni! A részvény továbbra is ellenálló, köszönhetően prémium üzleti modelljének, globális terjeszkedésének és a márkák közötti növekedésnek, valamint a kínai fellendülésből várható hátszélnek. Mégis, bár továbbra is potenciális hosszú távú vételi lehetőség a defenzív részvények között érdemes több részvényt vásárolni illetve kötvényt, hogy diverzifikáljunk vagyis porlasszuk a kockázatokat.
Eredmények:
A legutóbbi eredményeket tekintve a Yum! Brands hihetetlen jó negyedik negyedévről számolt be. Mind a bevételi, mind az eredményvárakozásokat felülmúlta, annak ellenére, hogy a kínai régió gyengesége hatással volt a Pizza Hut és a KFC szegmensekre. Még lenyűgözőbb volt, hogy a YUM! Brands továbbra is bővülő működési árrésről számolt be minden főbb márkája esetében. A negyedik negyedévben például a működési árrés 530 bázisponttal (bps) 34,5%-ra javult a Pizza Hut szegmensben. A makrogazdasági kihívásoktól függetlenül a vállalat bruttó 4560 egységet nyitott és nettó 3100 új egységgel bővült 2022-ben, így az összes étterem száma meghaladta az 50. 000 darabot. Az egységfejlesztés az összes fő márkáján és a nemzetközi terjeszkedés dicséretes.
Márkánként a vállalat sikeresen nyitott bruttó 496 új Taco Bell egységet, bruttó 2.447 új éttermet a KFC-nél és 1.584 új Pizza Hut vendéglátó helyet. A hozzáadott új egységeknek köszönhetően a YUM! Brands összes éttermeinek száma 55.361-re ugrott 2022 végére, ami nagyon lenyűgöző.
Javaslat!
Vásároljon Ön is Yum! Brands részvényt, ha még nem tette volna meg. Hiszen a Yum! Brands, Inc. részvényei az elmúlt három évben több mint 59%-kal nőttek. Egy részvény ára jelenleg 140,58 dollár. 1,2 millió forintért 25 db részvényt vásárolhat (kb 342 ft/ dollár árfolyamon). A szilárd kereslet, az egységfejlesztés és a computeres vagyis az online eladások növekedése hajtja a vállalat teljesítményét.
Ha nyereséggel szeretne befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!