A Yum Brands eredményei-avagy fektessünk Pizza Hut és Taco Bellbe, KFC-ba

YUM! Brands és a sikere

KULCSOSZEMPONTOK

  • A Yum Brands eredménye elmaradt a Wall Street becsléseitől az első negyedévben.
  • A Yum azonos üzletek forgalma 8%-kal nőtt a negyedévben, mivel a KFC, a Taco Bell és a Pizza Hut felülmúlta a várakozásokat.

Cars wait in a line at a KFC (Kentucky Fried Chicken) drive-thru in Bloomsburg.

Eredménybeszámolók

Yum! Brands  május elején  olyan negyedéves eredményről számolt be, amely elmaradt az elemzői várakozásoktól. Annak ellenére, hogy a KFC és a Pizza Hut kínai eladásai fellendültek. A Yum! Brands csatlakozik azon vállalatok egyre bővülő listájához, amelyek közé tartozik a Procter & Gamble és a Starbucks amelyek a kínai eladások fellendüléséről számoltak be.

  • A vállalat az első negyedévről, összehasonlítva azzal, amit a Wall Street várt a Refinitiv elemzői felmérése alapján:
  • Egy részvényre jutó nyereség: 1,06 dollár korrigálva a várt 1,13 dollárral szemben.
  • Bevétel: 1,65 milliárd dollár a várt 1,62 milliárd dollárral szemben.
  • A Yum! Brands 300 millió dolláros, azaz részvényenként 1,05 dolláros nettó nyereségről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 399 millió dolláros, azaz részvényenként 1,36 dolláros eredménnyel.

A vállalat közölte, hogy az eredmény részvényenként 7 centtel csökkent a meg nem nevezett befektetések értékcsökkenése miatt, és részvényenként 8 centes veszteséget szenvedett el a devizahitelek miatt.

Nyereséges vállalat

A tételek nélkül számolva az éttermi vállalat részvényenként 1,06 dollárt keresett.  A nettó árbevétel 6%-kal 1,65 milliárd dollárra emelkedett. Az azonos üzletekben elért eladások 8%-kal nőttek a negyedévben, mivel a három legnagyobb lánc a várakozásokat felülmúlva teljesített. A digitális értékesítés meghaladta a tranzakciók 45%-át, mondta David Gibbs vezérigazgató a vállalat eredményközleményében.

A vezetők az alacsonyabb jövedelmű fogyasztóknak tulajdonították, hogy hozzájárultak a negyedév során az eladások növeléséhez. Az olyan ajánlatok, mint a Taco Bell 2 dollár alatti menüje, a KFC két darab 5 dolláros csomagolása és a Pizza Hut 6,99 dolláros melegei segítettek vonzani azokat az étkezőket, akik egyébként visszafognák az éttermi kiadásaikat.

Chris Turner, a Yum!Brands pénzügyi igazgatója az elemzőkkel folytatott konferenciahíváson elmondta, hogy az infláció, a személyzeti kihívások és az ellátási lánc zavarai enyhültek az Egyesült Államokban, ami megkönnyítette a vállalat és franchise partnerei számára az éttermek üzemeltetését. Hozzátette azonban, hogy egyes nemzetközi piacok még mindig küzdenek az inflációval.

EV Maker Nio and Yum China The Latest Zero-Covid Victims

KFC és Pizza Hut, Taco Bell kínai eladásai

A KFC azonos üzletekben elért forgalma 9%-kal nőtt, köszönhetően a nemzetközi piacoknak. Kínában, a KFC legnagyobb piacán a rendszereladások 17%-kal emelkedtek, ami hozzájárult ahhoz, hogy a lánc nemzetközi együzemi eladásainak növekedése 11%-kal emelkedjen. Hasonlóképpen, a Pizza Hut arról számolt be, hogy a kínai rendszereladások 24%-kal emelkedtek a negyedévben. Az ország a Pizza Hut második legnagyobb piaca, csak az Egyesült Államok után. A pizzalánc az USA-ban is jól teljesített, 8%-os belföldi azonos üzletben elért forgalomnövekedésről számolt be. Összességében a Pizza Hut azonos üzletekben elért eladásai 7%-kal nőttek.

A Taco Bell 8%-os növekedést jelentett a negyedévre vonatkozóan. A Yum! Brands portfóliója közül a Taco Bellnél nőtt a legnagyobb mértékben a nyitások száma, mivel a lánc a nemzetközi jelenlétének bővítésére összpontosított.

Kína lett a Taco Bell negyedik nemzetközi piaca, ahol legalább 100 üzletet nyitott. Spanyolország, az Egyesült Királyság és India már átlépte ezt a küszöböt.

Yum! Brands Chart

A Yum a negyedév során 746 új helyet nyitott az összes láncában.

Röviddel a negyedév vége után a Yum befejezte az oroszországi kivonulást azáltal, hogy eladta ezeket a KFC éttermeket a Smart Service-nek, egy meglévő orosz franchise-jogosultnak. A vállalat már tavaly nyáron, Moszkva ukrajnai invázióját követően eladta az ottani Pizza Hut-helyszíneket egy helyi üzemeltetőnek. A következő negyedévben a Yum nem fog olyan összehasonlítással szembesülni, amely az oroszországi üzletágát tartalmazza, mivel a vállalat tavaly március elején felfüggesztette ottani tevékenységét.

Mit javasolnak az elemzők?

Az InvestorsObserver a Yum! Brands, Inc.  részvényt 33-as elemzői besorolást ad, ami azt jelenti, hogy a YUM! Brands-ot az elemzők magasabbra értékelik, mint a részvények 33%-át. A Yum! Brands átlagos célárfolyama 147 dollár és az elemzők a részvényt vételre értékelik.

Yum! Brands sees strength in new menu items | 2021-04-29 | Baking Business

Történelem

Yum! a Kentucky állambeli Louisville-ben található és inkább a kínai területen tevékenykedik, míg a Brands. Inc. több mint 48.000 étteremmel rendelkezik, több mint 145 országban és területen értékesít és szolgáltat.

E két cég egyesüléséből alakult a cég 1997-ben a Yum! Brands Inc. néven. A társaság márkái közé több cég tartozik, de kiemelném a KFC-t, Pizza Hut-ot és a Taco Bell-t. A vállalat sikeresen és szenvedéllyel üzemelteti a csirke, pizza és mexikói stílusú ételeket forgalmazó üzleteket, éttermeket. Mára a Yum! Brands Inc. egy vezető világmárkává nőtte ki magát, hiszen átlagosan napi nyolc új éttermet nyit meg, ezzel vezetővé vált a globális kiskereskedelem fejlesztésében.

2018-ban a Yum! Brands márkákat a Dow Jones Fenntarthatósági Észak-Amerika indexének nevezték és ugyanebben az évben a cég bekerült a 100 legnagyobb és legjobb amerikai vállalat közé és megkapta a legjobb befektetési lehetőség díjat is. Ezen díjat két egymást követő évben is megkapta.

Yum cég 1997-ben vált ki a PespsiCo cégből, azóta elmondhatja, hogy valóban globális nagy cég lett.

2016-ban több, mint 2000 világszínvonalú franchise céget vezetett, viszont azóta sikeresen növekedésnek indult. Itt nemcsak a kínai üzletágra tették a hangsúlyt, hanem nyilvános részvénytársaságként bejelentették a többéves növekedési stratégát Európára, Ázsiára, Észak-és Közép-Amerikára egyaránt. Érdekesség, hogy a cégnek egy magyar származású vezérigazgatója és alapítója volt David C. Novak személyében.

A két társaság, mind a Yum!China és Brands a mai napig egymástól függetlenül működik.

Ráadásul pont egy hete számolt be a közös cég, a Yum!Brands a második negyedéves eredményeiről. Már az sem meglepő, hogy mind bevételi, mind profit szempontból ez meghaladta a Wall Street elvárásait. Mivel a tavalyi évben elnök-vezérigazgatóvá választották Joey Wattot a Yum!China élére, a keménykezűsége miatt így erőteljes növekedést láthattunk Kínában is. Egyébként a vállalatnál globálisan, különösen a KFC esetében tapasztalunk jó számokat, mert 5%-ban növekedtek az eladások és az üzletfejlesztések, míg a Taco Bell jóval efölött teljesített. A cég üzleti árbevétele 7%-kal növekedett ebben a negyedévben, szemben a várt 3,75%-kal.

YUM Earnings: Key quarterly highlights from Yum Brands' Q1 2023 financial  results | AlphaStreet

Intézményi befektetők!

A jelentősen magas intézményi tulajdonosi részesedés azt jelenti, hogy a Yum! Brands részvényeinek árfolyama érzékeny a kereskedési akcióikra. A 16 legnagyobb részvényes a vállalat 51%-át birtokolja. Adatok szerint a Capital Research and Management Company a legnagyobb részvényes a forgalomban lévő részvények 9,3%-ával. Eközben a második és harmadik legnagyobb részvényes a forgalomban lévő részvények 8,2%-át, illetve 7,5%-át birtokolja. További kutakodás után azt találni, hogy a 16 legnagyobb részvényes együttesen 51%-os tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban, ami arra utal, hogy egyetlen részvényes sem rendelkezik jelentős befolyással a vállalat felett.

Yum: appetising figures | Financial Times

Javaslat!

Vásároljon Yum! Brands részvényt még a jövőhéten ! Egy darab részvény árfolyama (2023.06.30-án ) 138,55 dollár azaz 342 ft/usd árfolyamon 47384 forint. Ahhoz hogy a Partner Banknál legyen a letéteinken ilyen részvény minimum 3000 dollár kell azaz  1026000 forint + költség. Ha 1.026.000 forintból 21 db részvényt tudunk megvásárolni a YUM! Brands részvényéből. Ezt a vállalatot mindenképpen hosszú távon szeretné a portfóliójában tudni, akkor most érdemes megvásárolni alacsony dollár -eurós árfolyamon. Emellett a részvény mellett természetesen diverzifikálva tartsunk NikeAdidasMcDonalds, TeslaMicrosoftAlphabet és Nestlé , illetve LVMH és Estee Lauder részvényt is. De jó megoldás lehet a szochómentes másodlagos piacon kibocsátott 5%-os eurós Magyar Államkötvény amely 2027-ben jár le.

Yum! Brands Stock (NYSE:YUM) Remains Resilient. Should You Buy? -  TipRanks.com

Jogi nyilatkozat:

Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.

Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:

 Telefonon:0670-605-1490

• skypon:koncz.peter@portfolife.hu 

emailben:koncz.peter@portfolife.hu

Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.

Nyugdíjbiztosítás jellemzői szakértő segít

Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?

Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!