Miért kell Nike-nak többet teljesítenie, mint az Amazonnak?

A Nike a Sneaker termékeit közvetlenül az Amazon.com-on keresztül értékesíti. De azt látni, hogy, a fókuszt valószínűleg nem a Nike értékesítésére helyezi.

A sportcsarnokok építése és a sok promóciós anyag után a Nike-nek új utat kell találnia az ügyfelek lelkéhez. Júniusban a cég megállapodásra jutott, hogy közvetlenül az Amazon.com-on adja el a termékeit, hosszú ideig tartott az egyezkedés az óriási e-kereskedelmet bonyolító webhellyel mire megszületett a megállapodás. Az üzletet mindkét vállalat esetében korszakalkotó váltásnak nevezték, de ez nem feltétlenül más, mint egy kiskereskedelmi átalakulás.

170621140252-nike-amazon-partnership-1100x619

“Valószínűleg az a  legnagyobb hamis benyomás, hogy ez az üzlet mindkét vállalkozás számára növekedéssel járhat” – írta Matt Powell NPD elemző szerdán egy blogbejegyzésben. “Semmi sem igaz, próbáljunk kilépni a hazugságból.” Becslése szerint a Nike már az Amazonon a legelismertebb cipő márka. A közvetlen üzletkötés előtt számos harmadik fél termékeit értékesítette az amerikai Amazon. A kereskedő Nike termékeit is elkezdték az Amazon-on értékesíteni. A Nike állítólag nagyon érdeklődött e-kereskedelemről.

Powell rámutat arra, hogy a Nike-nak az Amazonnal való kapcsolata “kísérleti programnak” tekintendő, ami azt jelenti, hogy a vállalat valószínűleg csak korlátozott választékot kínál az Amazonon belül, és várhatóan kevesebb “prémium” termék lesz elérhető. A Nike ugyanezt a stratégiát követi az Amazon tulajdonában lévő európai Zappos-sal is.

“Ahhoz, hogy valóban az erő látszódjon és legyen az atlétikai lábbeliben, az Amazonnak javítania kellene a tapasztalatokon és meg kell győznie az összes márkát, hogy jobb termékeket is tudnak forgalmazni” – írta Powel egy összefoglalóban. Ezért a Nike termékeknek a Foot Locker és a Dick Sporting Goods által forgalmazott kiskereskedői felület, nem feltétlenül jó partnerség.

letöltés

 

 

A hagyományos lábbeli kiskereskedőknek minden segítséget meg kell kapniuk a napokban is. Bírnia kell  az új promóciós teniszpályák nehézségeit a cipőknek, illetve a nagyszerű játékosoktól származó jó minőségű cipő utáni hiányt pótolni kell , ezért a Nike, pénzügyi nyomást is tud gyakorolni a kiskereskedelmi szektorra.

Az amerikai Finish Line részesedése kedden 18%-kal esett vissza, miután a vállalat figyelmeztette a befektetőket a vártnál gyengébb eredményekre, ami a Q3-as illetve a Q4-es időszakra vonatkozik.

Egy kiállítás után a Nike végül beleegyezett abba, hogy a kiskereskedelmi termékeit értékesítse az Amazon.com-on. Az értékesítési hatás azonban korlátozott lehet.

Érdekelnek a gazdasági történetek?

Szeretnétek egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretnétek átnézetni meglévő biztosításotok?

Nincs más dolgod csak regisztrálj itt!

 Itt megteheted!

Jelentkezz most regisztrációra!