Szilveszter után is érdemes a Coca-Colaból vásárolni

Eltelt a szilveszter, új év van és túl vagyunk mindenféle finom édességeken szörpökön cukros ételeken és italokon. Már javában dolgozunk. Kimondhatjuk, már 2020 van.

 Elösször is szeretnék Boldog Új évet Kívánni Önöknek!

753439_thumbnail_1576049555

Elképesztően sikeres, boldog és eredményekben, hozamokban gazdag új esztendőt szeretnék Önnek kívánni! Remélem tudja, hogy az életében szinte biztos, hogy több ilyen év nem lesz? Ki kell használnia, most kell cselekedni! 101 évvel ezelőtt és 101 év múlva lesz hasonló együttállás, azaz hogy az aktuális év első két számjegye egyezik az utolsó kettő számjeggyel. Mi az, ha nem különlegesség?!
De van ennél még egy különlegesebb dolog, egy cukros üditőital, ami mmindig képes megújulni.
Ez a  Coca-Cola ! Lehet, hogy elmúltak az ünnepek és visszafordult minden a régi kerékvágásba , mégis imádjuk a Coca-Cola termékeit fogyasztani éjjel, nappal. De mi is ez az ital?
Képtalálat a következőre: „coca-cola retro”

Coca-Cola kis története

Coca-Cola Company üdítőital koncentrátumok és szörpök előállításával, marketingjével és forgalmazásával foglalkozik.

A vállalat gyümölcs ízű, tartalmú italokat is gyárt, illetve forgalmaz. A Coca-Cola kis-és nagykereskedőkön keresztül hozza forgalomba termékeit. A társaság termékeit elsősorban a Coca-Cola, a Fanta, a Schweppes, a Sprite, a Thums Up, az Aquarius, a Dasani, a glacéau smartwater, Powerade, AdeS, Del Valle, Costa, Fuzetea nevek alatt forgalmazza. A Coca-Cola Company italkészítményeit a társaság tulajdonában lévő vagy ellenőrzött palackozási és disztribúciós szolgáltatók hálózatán keresztül, valamint független palackozó partnerek, forgalmazók, nagykereskedők és kiskereskedők útján kínálja.

A társaságot 1886-ban alapították, székhelye Atlanta. A cég alkalmazottainak száma 62.600 fő. Vezérigazgatója James Robert Quincey.

a41fc5610f4ff7c86560e70576c13f1b

Coca-Cola 1981-óta van a tőzsdén 201.200 milliárd dollárnyi tőkével rendelkezik.  Osztaléka eléri éves szinten a 2,93%-t. A cég árbevétele 1981 óta folyamatosan nőtt, majd 2013-ban minimálisan megtorpant.

Coca-Cola terméket John Pemberton amerikai gyógyszerész találta fel. Már feltalálásakor hitt abban, hogy óriási sikere lesz. Az új üdítőt először 1886. május 8-án adták el az atlantai Jacob’s Pharmacy gyógyszertárban. Az eredetileg gyógyhatású készítményként árult italt poharankénti 5 centes áron árulták. Pár évvel később a morfium függő John Pemberton fiára hagyta a cégét, aki azonnal el is adta. 1889-re Asa Candler megvásárolta a cég részvényeit, így egyedüli tulajdonosa lett összesen 2300 dollár befektetéssel. 1896-os beszámolóban Asa Candler, a Coca-Cola tulajdonosa 100 évre előre meghatározta a cég célját. 1919-ben egy befektetői csoport vásárolta meg 25 millió dollárért a céget, akik még abban az évben bevezették a new yorki-i tőzsdére. A Coca-Cola 1919 óta működik nyilvános részvénytársaságként. A nyilvános kibocsájtáskor 40 dollárért lehetett megvásárolni a papírt. 1920 végére azonban a részvényárfolyam több mint 50%-kal, 19,5 dollárra csökkent, mert a piac tartózkodóan ítélte meg a vállalat jövőbeli kilátásait. 1926-ban megkezdte az első nemzetközi értékesítéseket. 1938-ban 23,8 millió dolláros árbevételt ért el a cég. 1950-re már több mint 100 országban volt kapható a termék.

Képtalálat a következőre: „John Pemberton”

A Warren Buffett által vezetett Berskshire Hathaway 1988 óta tulajdonosa a cégnek, jelenleg 9,3%-ban. 30 éve eszében sincs eladni azt.

1993-ban már 10,7 milliárd rekesz üdítőt értékesítenek szerte a világon. 2016-ban világszinten eladott üdítők 44%-át adja a Coca-Cola. Több, mint 200 országban kapható. A Facebook után a második legnagyobb rajongói csoporttal rendelkezik, közel 100 millió fővel. 2014-ben a Coca-Cola HBC Magyarország több, mint 439 millió liter terméket értékesített. A vállalat 2012-ben 87,5 milliárd, 2013-ban 92 milliárd forint árbevételt ért el. 2016-ban a The Coca-Cola Company piaci értéke 181,200.milliárd dollár. 1886-ban ugyanezt a céget 2.300 dollárért adták el. Ez mára 78.800.000-szoros növekedést jelent.

Képtalálat a következőre: „zöld cola”

2019-ben a Coca-Cola is a megújuló csomagolás felé kezdett nyitni. A zöld Colája ugyan nem jött be, de bíznak abban, hogy az újrahasznosításban éllovas lehet a vállalat. Ezért vagy újra betétdíjas terméket vagy a régi üvegeket kívánják forgalomba hozni.

Coca-Cola részvény árfolyama a 2019-es  évben 19 %-ot emelkedett.

Potenciál most is van a Coca-Cola-ban, hiszen 2009-ben vállságkor 15,06 euró volt egy Cola részvény, ma ugyanez 49,02 euró és a legutobb közétett negyedéves jelentésből kiderült,hogy a Coca-Cola a 9,5 milliárd dolláros eladási számai valamivel meghaladták a 9,45 milliárd dolláros várakozásokat. A társaság azt mondta, hogy részesülni szeretne a cukormentes italgyártó üzletágból és arra számít, hogy a következő azaz 2020-as folyó évre részvényenként 2,08 dollárt fog keresni a befektető részvényenként. A társaság legalább 5% -kal akarja növelni organikus növekedését a piacon.

Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vedd fel vagy a PortfoLife céggel a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kapsz és tudsz majd a saját befektetéseidben dönteni diverzifikáltan.

e-logo-portfolife_light

Szeretnétek egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretnétek átnézetni meglévő biztosításotok?

Nincs más dolgod csak regisztrálj itt!

 Itt megteheted!

vagy akár

 Itt is megteheted!