A Hormel Foods (NYSE: HRL) előrecsomagolt globális élelmiszer- és tartós élelmiszer-márka termékei a világjárvány hatására megugrottak, gyorsabban fogytak. A drága és az alsó kategóriájú termékekből is sokkal több fogyott, mivel a fogyasztók felhalmoztak.
Az infláció hatására a fogyasztók végtelen mennyiséget halmoztak fel termékeiből, különösen a Spamből.
A Spam-et George Hormel alkotta meg, és a 2. világháború alatt a katonáknak küldött olcsó, hordozható és nem romlandó sertéshúsból készült konzervként debütált. Valójában több mint 100 millió font Spam-et szállított a háború alatt az amerikai katonák élelmezésére George Hormel.
A katonák (gyakran akaratuk ellenére) és a fogyasztók számára is alapélelmiszer volt a nagy gazdasági világválság idején. A Spam nevet a “fűszer” és a “sonka” szavak kombinálásával találták ki, és olyan fogyasztásra kész ételként hozták forgalomba, amely bármilyen étkezéshez illeszkedik, a reggeli Spam és tojás, a Spam és palacsinta vagy a Spam-wiches, ahogy a korai reklámkampányokban “csodahúsnak” nevezték. A 85 éves húskonzervet “korlátlan” eltarthatósági idejével alapvető túlélő élelmiszernek tekintik.
Bár minden dobozon van egy “fogyasztható” dátum, a frissesség akkor a legjobb, ha két-hét éven belül fogyasztják el. A spam sertéslapockából és apróra vágott sonkából, valamint burgonyakeményítőből, amely mindent összeköt, vízből, nátrium-nitrátból mint tartósítószerből és magas hőfokon konzervált cukorból áll.
A fertőzés
Az amerikai katonák a háborúk és az újjáépítési erőfeszítések során az ázsiai országokba is bevezették a Spam-et. A Spam az amerikai kultúra egy darabját képviselte, és olyan ázsiai országokban vált fenomenálisan népszerűvé, mint Dél-Korea, Guam, a Fülöp-szigetek és Japán. A legnépszerűbb Hawaiin lett, ahol az egy főre jutó fogyasztása a legmagasabb az Államokban. Hawaiin a Spam-et a “hawaii steak”-nek tartják, mivel a hawaiiak évente átlagosan öt konzervet esznek meg. Guam polgárai átlagosan 16 konzervet fogyasztanak évente, így ez a világ Spam-fővárosa. A limitált kiadású tökfűszeres Spam-et még 2022 szeptemberében is több mint 100 dollárért adták el konzervenként az eBay-en. A fogyasztók új generációját vonzotta a fiatalabb “gasztronómiai rajongókkal”. A minnesotai Austinban van egy Spam-múzeum, amely évente több mint 100 000 turistát fogad. A spam trendi lett, mivel az ázsiai szakácsok újra bevezették a kulináris alkotások és menüpontok összetevőjeként. A spam visszatért és népszerűbb, mint valaha.
Tehát ne úgy képzeljék, hogy a Spam lett fertőző-hanem mindenki szerette volna ezt a terméket…
Az ellenszél hatással van a Hormel Foods-ra is
A Hormel 2022. szeptember 1-jén közzétette a 2022. július végével zárult harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A vállalat 0,40 dolláros, egyszeri tételek nélküli, korrigált részvényenkénti (EPS) nyereségről számolt be, ami (-0,01 dollárral) elmaradt a 0,41 dolláros konszenzusos elemzői becsléstől. A bevételek éves szinten (YOY) 6%-kal 3,03 milliárd dollárra nőttek, ami felülmúlta a 3 milliárd dolláros elemzői becsléseket. Jim Snee, a Hormel vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: “Újabb negyedévben rekord árbevételt és kétszámjegyű működési eredménynövekedést értünk el. A jelenlegi környezetben hét egymást követő negyedévben rekord árbevételt és négy egymást követő negyedévben nyereségnövekedést elérni figyelemre méltó eredmény, és stratégiánk hatékonyságát, valamint márkáink fontosságát mutatja a bizonytalan időkben”.
A Hormel Foods részvénye ezen a héten 0,79%-ot emelkedett.
Rövidtávon lefelé irányuló iránymutatás
A Hormel a 2022-es pénzügyi év egészére vonatkozóan 1,78-1,85 dolláros lefelé mutató EPS előrejelzést adott ki, szemben az 1,88 dolláros konszenzusos elemzői becslésekkel. A 2022-es teljes pénzügyi év bevételei várhatóan 12,2 és 12,8 milliárd dollár között alakulnak, szemben a 12,41 milliárd dolláros elemzői becslésekkel. Snee vezérigazgató hozzátette: “Arra számítunk, hogy a megemelkedett költséginfláció továbbra is fennmarad, elsősorban a működéshez, a logisztikához és a nyersanyag-bevételekhez kapcsolódóan. Ennek eredményeképpen felülvizsgáljuk az egész évre vonatkozó eredményre vonatkozó előrejelzési tartományunkat. Úgy véljük, hogy a jelenleg általunk elszenvedett eszkalálódott költségnyomás nagy része átmeneti, és a következő negyedévekben valószínűleg mérséklődik.”
Javaslat !
Hosszútávra fektessen a jövőbe vegyen Hormel Foods részvényt a Partner Bankon keresztül, minimum 2500 euróért, majd 700 eurónként vásároljon rá havonta. Ha a részvénypiacon szeretné a vagyonát gyarapítani, akkor ezt indexalapok vásárlásával teheti meg. De ennél sokkal jobbat is tehet, ha jó minőségű vállalatokat vásárol vonzó áron. A Hormel Foods Corporation (NYSE:HRL) részvényeinek árfolyama például 41%-kal magasabb, mint öt évvel ezelőtt, ami több, mint a piaci átlag. Az is jó, hogy a részvény egy év alatt 8,6%-ot emelkedett.
Ha nyereséggel és kisebb kockázatokkal szeretnél befektetni minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490