A francia Hermes bízik a Birkin táskákba, a luxus továbbra is divat marad

hermes-birkin-taska-1200x630

Afrancia Hermès luxuskonszern eladásainak növekedése a harmadik negyedévben lelassult, de az Egyesült Államokat is magában foglaló piacokon rugalmas maradt, mivel a három éve tartó globális luxusboom enyhül. Viszont Olaszországban , Milánóban a Divat Fővárosában emberek és cégek ezrei veszik a francia Hermes termékeit még a napokban is. Eszméletlen mennyien kanyarodnak be a boljaikba és veszik a drágbnál drágább kabátokat, táskákat és cipőket kabátokat.

Hermes Chart

Középtávon nöhet a Hermes bevétele

A Birkin táskák gyártója dacolt az iparági trenddel, amely szerint az Egyesült Államokban – a luxus legnagyobb piacán – és Európában lassulnak az eladások, mivel a tehetősebb fogyasztók továbbra is költekeznek. A Hermès közölte, hogy a szeptember végéig tartó három hónapban 15,6 százalékkal 3,36 milliárd euróra nőttek az eladások, ami lassabb, mint a második negyedévben elért 27,5 százalékos és az első negyedévben elért 23 százalékos növekedés. A Visible Alpha által összeállított 14 százalékos konszenzusos várakozásokat azonban felülmúlta, és a növekedés minden régióban kétszámjegyű maradt. Ezzel szemben a Hermès európai és amerikai vásárlói továbbra is ütemesen vásároltak. Európában 20 százalékkal, Amerikában pedig 18 százalékkal nőttek az eladások. “Néhányan az iparágban úgy gondolják, hogy lassulás következhet be, különösen a megfizethetőbb árú cikkek esetében. Jelenleg azonban nem látjuk ezt a tendenciát” – mondta Éric du Halgouët, a Hermès pénzügyi igazgatója.

Turizmus és egyéb számok

A vállalat figyelemmel kíséri a geopolitikai feszültségek hatását a turizmusra, de “mi valószínűleg kevésbé vagyunk kitéve ennek, mint mások. Az értékstratégiánknak és az összes földrajzilag nagyon hűséges vásárlói bázisunknak köszönhetően” – tette hozzá. A bevételek növekedése minden régióban kétszámjegyű volt,. Bár Japán nélkül Ázsiában volt a leggyengébb. A Hermès szerint ez nagyrészt az előző évi magas összehasonlítható számoknak köszönhető, amelyeket a Covid-19 korlátozások feloldását követő “rendkívüli” növekedés okozott Kínában.

Hermès Milan | Hermès USA

Magáról a vállalatról

A Hermes International vállalat egy 1837-ben alapított francia luxusdizájnház. Szakterülete a bőráruk, életmód-kiegészítők, lakberendezési tárgyak, parfümök, ékszerek, órák és készruhák. Logója az 1950-es évek óta egy hercegi lovaskocsit ábrázol. A luxuscikkekről ismert Hermèsnek 2008-ra 14 termékosztálya volt, amelyek bőr, sálak, nyakkendők, férfi és női ruhák, parfümök, órák, írószerek, lábbelik, kesztyűk, zománcáruk, dísztárgyak, asztali edények és ékszerek. A Hermès eladásai mintegy 30%-ban bőrárukból, 15%-ban ruhákból, 12%-ban sálakból és 43%-ban egyéb árukból állnak. A vállalat nem ad licencet termékekre, és szigorúan ellenőrzi hatalmas árukészletének tervezését és gyártását.

A cég nagyon ragaszkodik hagyományos üzleti modelljéhez, és elutasítja a tömegtermelést, a futószalagokat és a gépesítést. A Hermès áruit szinte teljes egészében Franciaországban, kézzel készítik a Les Ateliers Hermès néven ismert közepes méretű műhelyekben, amelyek hangsúlyt fektetnek a minőségi gyártásra. A Hermès állítása szerint a legtöbb terméket az elejétől a végéig egyetlen ember készíti, ami garantálja a termékek minőségét és egyediségét.

2012-ben a Hermès kiskereskedelmi üzletek megváltoztatták a termékek visszavételére és cseréjére vonatkozó politikájukat. A fogyasztók csak a vásárlástól számított tíz napon belül és csak az eredeti vásárlás másik színváltozatára cserélhetik ki a termékeket. A vásárlást követően semmilyen más csere nem megengedett, és a vásárlónak soha nem kínálnak visszatérítést, függetlenül attól, hogy a vásárló rendelkezik-e nyugtával.

A Milánói Hermes bolt oldalán ez van kinn olaszul

A Hermès a generációról generációra szálló kivételes szaktudással alátámasztva, a kreatív szabadság és a legkiválóbb anyagok folyamatos keresésének ötvözésével biztosítja egyediségét. A ház társadalmi értéket teremt azáltal, hogy biztosítja, hogy telephelyei felelős és környezetvédelmi szempontból elkötelezett módon rögzülnek a helyi környezetükben, és képzést biztosít a jövő kézművesei számára.
Tizenhat kézműves mesterség táplálja a ház kreativitását, amelynek kollekcióit a világ 45 országának 300 üzletében mutatják be.

Hermès Just Showed Fashion's Next Luxury 'It' Pieces for Spring 2024 - Fashionista

Szépségipar, táska és ruházat

A Birkinhez vagy a Kellyhez hasonlóan a Hermèsnek is van érzéke a szépséghez, ami a ház egyik alapdarabja. Ezt láthattuk a tavaly februárban bemutatott Plein Air kollekcióban, most pedig a Le Regard-ban: Hermès legújabb szépségipari fejezete. A modern, magabiztos nők számára készült termékcsalád számos termékkel büszkélkedhet, például kompakt szemhéjfesték-készletekkel, színes szempillaspirálokkal és különféle eszközökkel, amelyekkel megteremthető az a jellegzetes szem, amelyről a ház ismert. termékcsalád első darabja az Ombres d’Hermès szemhéjfesték paletta: hat szemhéjfesték kvartett, mindegyikbe négy egymást kiegészítő árnyalatot csomagolva. Semleges, füstös, meleg és hideg árnyalatokban kapható, ez a kedvencünk a kínálatból. Jenifer Lopez nemrég elmondta “kedvenc Hermès” étkészlete  a Mosaique Au 24 Gold vacsoratányérok és a hozzájuk illő levesestányérok, amelynek kiskereskedelmi ára 250, illetve 230 dollár.

▷ Hermès Paris (Texas) by Kobalt, 2019 | Print | Artsper

Árbevétele

Hermes viszonylag erős pénzügyi eredményeket tett közzé. Árbevétele a harmadik negyedévben 3,4 milliárd euróra, az év első kilenc hónapjában pedig 22%-kal nőtt. A Hermès negyedéves bevétele nőtt. Annak ellenére, hogy a luxusiparban a jelek szerint visszaesés tapasztalható. A harmadik negyedévben az árbevétel  7%-kal, illetve majdnem 16%-kal több, mint egy évvel korábban, amikor 3,1 milliárd euró (3,3 milliárd dollár) volt az árbevétel.

Axel Dumas, a vállalat ügyvezető elnöke megjegyezte: “A harmadik negyedév szilárd teljesítménye tükrözi kollekcióink kívánatosságát az egész világon, Ázsiában és Amerikában továbbra is kitartó lendülettel”.

Javaslataim és portfoliókialakítása

Hermes Sales Rise 15.6%, Defying Luxury Downturn as US Posts Strong Growth

Egy jó portfolióba  nemcsak tőke kell, hanem külnböző vállalatok, területek, termékeinek részvényeit kell megvásárolni. Olyan vállalatok, ismert cégek részvényeit kötvényeit amellyet használunk és nagy a kapitalizációs tőkéjük. Legyen benne élemiszer,mint pl Nestle, Unilever, McCormick. Mindenképp tartalmazzon felfolgozóipart, ruházati terméket, kiskereskedelmet Adidas, Nike, Walmart, Reckitt Benckiser, szállás vendéglátás, barkácsbolt: Home Depot, Mcdonads, Yum Brands,  és tech szektor Apple, SAP, Microsoft Nvidia, Adobe stb. De egyanebben a portfoióban a divat fontos a meglevő részvénye, államkötvények (Olasz, Lengyel, Magyar, Kanadai ) mellé. Olyan luxustermékek részvényei, mint LVMH, Hermes és az Estee Lauder, Kering vagy a L’Oreal. Ezért javaslom egy 10-20.000 eurós portfolióba 2500 euróért igenis vegyenek Hermes International részvényeket. Ha jó hozamú részvényeket keres, a Hermes International SCA egy jövedelmező befektetési lehetőség lehet. A Walletinvestor szerint:Az 5 éves befektetéssel a bevétel várhatóan +87,32% körül lesz. A jelenlegi 100 dolláros befektetése 2028-ban akár 187,32 dollárra is emelkedhet.

Jogi nyilatkozat:

Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.

Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:

 Telefonon:0670-605-1490

• skypon:koncz.peter@portfolife.hu 

emailben:koncz.peter@portfolife.hu

Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.

Nyugdíjbiztosítás jellemzői szakértő segít

Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?

Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!