Lehet saját Starbucks franchise-üzlete? Illetve miért is nem vettél már Strabucks részvényt?

Starbucks , mint lehetőség

A Starbucks a világ legnagyobb kávéházláncává nőtte ki magát. Szinte bármilyen irányba dobhat egy követ, és bármelyik nagyvárosban az egyik előtt landol. Ma világszerte körülbelül 35.000 Starbucks van, és ebből közel 16.000 az Egyesült Államokban található. A vállalat további terjeszkedést tervez, és 2025-ig további 2000 kávézójukat tervezik megnyitni.

Szóval, azon gondolkozik, hogy beszáll az akcióba? Szeretne franchise-t vásárolni a Starbucks-tól ? Pech! A vállalat modellje nem tartalmaz franchise-t. Ha azonban van bizonyított üzleti múltja, megfelelő helyszíne és nagyjából egymillió dollár a kezében, akkor potenciálisan engedélyezhet egy üzletet a Starbuks is Önnek és a vállalkozásának.

Starbucks® Delivers GYIK | Starbucks

Starbucks a lejövedelmezőbb üzlet az Ön számára

A ma működő Starbucksok közel fele engedéllyel működő üzlet. A koncepció működési szempontból hasonlít a franchise-hoz. A cég segít a márka (Starbucks) megfelelő képviseletéhez szükséges standard dolgokban, mint például a design, az étlap, itallap a berendezés és a képzés, valamint természetesen a kávé és az ételek.

Ahhoz, hogy Ön is meg tudja vetni az ajtóban, körülbelül 315. 000 dollárra lesz szüksége, hogy fedezze az engedély átlagos költségeit, valamint további 700.000 dollár likvid eszközökre a GoBankingRates szerint. De néhány egyéb követelménynek is meg kell felelnie ahhoz, hogy figyelembe vegyék Önt a hatóságok. Ezek közé tartozik, hogy már van egy virágzó vállalkozása, amely olyan helyen található, amelyet a Starbucks márka hasznosítani tud.

A Starbucks számára ideálisnak ítélt helyek az üzleti, egyetemi vagy szállodai és utazással kapcsolatos helyszínek, valamint az egészségügyi, kormányzati vagy katonai létesítmények lennének. Az ilyen típusú helyek általában nagy gyalogosforgalmat generálnak, ami több potenciális vásárlót és ezáltal bevételt jelent.

Starbucks Menu With Prices [May 2023 Updated]

De nézzük magát inkább a vállalatot és annak részvényét.

A Starbucks  kiheverte a Covid-19 világjárványt követően elszenvedett veszteségeket. A Starbucks egy nemrég közzétett jelentésében bejelentette, hogy 2021 -ben az Egyesült Államokban gyorsan helyreálltak az eladásai. Az Egyesült Államokban az azonos üzletekben elért eladások 9%-os növekedést jelentettek a Starbucks második negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A globális árbevétel 11%-kal emelkedett és elérte a 6,7 milliárd dollárt. A vállalat nyeresége 2021 utolsó negyedévében 659 millió dollár volt, ami hatalmas növekedés az előző évi 328 millió dollárhoz képest. A Starbucks 2021-re 23%-os növekedést jósolt az azonos üzletek globális forgalmában. A Starbucks 2022-ben 32,3 milliárd dolláros globális összbevételt jelentett, ami 13%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az amerikai nettó árbevétel 15%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 6,1 milliárd dollárt. A Starbucks bruttó nyeresége a 2022. december 31-én záruló évben 22,313 milliárd dollár volt, ami 5,52%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat bruttó nyeresége 2021-ben 7,93%-kal 21,933 milliárd dollárra nőtt.

At-a-Glance: Our Response to COVID-19

A Starbucks pénzügyi növekedésének és finanszírozásának idővonala:

1971-1980: Az első Starbucks üzlet 1971-ben nyitotta meg kapuit Seattle-ben. A kínálatban fűszerek, tea és frissen pörkölt kávébabok voltak. Gordon Bowker, Zev Sieg és Jerry Baldwin, az alapítók a San Franciscó-i Egyetemen találkoztak diákként. Alfred Peet, a kávépörkölő vállalkozó motiválta az alapítókat, hogy kiváló minőségű kávébabot áruljanak. Az üzlet gyorsan növekedett; 1972-re az alapítónak segítségre volt szüksége az üzlet működtetéséhez.

Felbérelték Jean Machot, aki felkapaszkodott a ranglétrán, és végül a nagykereskedelmi értékesítési igazgató lett, akinek feladata a Starbucks éttermi üzletágának felépítése volt. A nő alapvető szerepet játszott a vállalat szilárd alapjainak lerakásában. Egy bizonyos ponton Siegl a kaliforniai Berkeleybe utazott, hogy Alfred Peet-től tanuljon, a holland Alfred Peet-től, aki a Peet’s Coffee-t vezette, amely 1966 óta virágzott a kávéiparban. Peetnek szilárd elképzelése volt a kávébabokról, amely később a Starbucks szinonimájává vált. A Starbucks az első kilenc hónapban a Peet’s-től vásárolta a kávéját, és ingyen adta a kávéscsészéket a horogvásárlóknak. A terv sikeres volt, 1972-ben megnyílt a második Starbucks üzlet.

History Of Starbucks - starbmag

Super Guides Bundle Promo

1973-ban a Starbucks abbahagyta a kávé beszerzését a Peettől, de volt olyan kedves, hogy Jim Reynoldsot, a pörkölési mestert kiképezte. A Starbucks ingyenes kávéstratégiája kudarcot vallott, amikor 1975-ben egy erős fagy elpusztította a brazil kávétermesztést. A kávéárak az egekbe szöktek, ami arra kényszerítette a Starbucksot, hogy más működési taktikákat fontolgasson.

1981- 1998: 1991-ben a Starbucks hatalmas megrendeléseket kapott a Hammarplasttól, egy svéd konyhai berendezéseket gyártó cégtől. Howard Schultz, a vállalat egyik kereskedelmi képviselője kíváncsi lett, és úgy döntött, hogy meglátogatja a Starbucksot. Később, 1982-ben marketingvezetői állást kapott. Howard együttműködött az üzletek alkalmazottaival, hogy kiváló vevőbarát értékesítési készségeket fejlesszenek ki, és brosúrákat készített, hogy a vásárlók megismerhessék a Starbucks termékeit. Howard 1983-ban elutazott Milánóba, ahol az olasz kávéházakból merített tanulságokat. Visszatérve ezekből a tanulságokból néhányat beépített a Starbucksba, hogy javítsa a vásárlói élményt. A hatodik Starbucks üzlet 1984-ben nyílt meg.

Ez egy eszpresszó bárral rendelkezett, és az egyik legsikeresebb kávézó lett. Ugyanebben az évben a Starbucks alapítói felvásárolták a Peet’s Coffee-t. 1986-ra a cégnek hat kávézója lett Seattle-ben. Az alapítók 1987-ben eladták a Starbucksot Howard Schultznak. Az első Starbucks üzleteket Seattle-n kívül 1987-ben nyitották meg Illinois-ban, Chicagóban, Brit Columbiában és Vancouverben.

Starbucks, a Tech Company | The Generalist

1989.-1992.

1989-ben már 46 Starbucks üzlet volt a csendes-óceáni középnyugati és északnyugati régióban, és a vállalat évente több mint 907.185 kilogramm kávét pörkölt. Ugyanebben az évben az USA-ban az 1983-as 50 millió dollárról 500 millió dollárra nőtt az árbevétel. 1989-ben a Starbucks számítógépes hálózatot vezetett be, és felfogadott egy informatikai szakértőt a McDonald’s Corporationtől, hogy PC-ken keresztül fejlesszen ki egy eladási pontrendszert, amelyet az üzletvezetők használhattak.

A vállalat 1989-ben több mint 1 millió dollárt veszített a terjeszkedési szakaszban. 1990-ben a Starbucks egy új pörkölőüzemet indított a központjának bővítésével együtt. Schultz ellenállt minden kísértésnek, hogy ízesítse a kávébabokat vagy a franchise-t. Ekkorra a vállalatnak már jó híre volt, így nem volt szükség hatalmas reklámokba való befektetésre. Howard kihasználta a vezetési filozófiáját: “alkalmazz nálad okosabb embereket, és állj félre az útjukból”, hogy a Starbucksot a helyes irányba terelje. 1990-ben a vállalat két vezetőt vett fel. 1991-ben a Starbucks lett az első olyan magántulajdonban lévő vállalat az Egyesült Államokban, amely részmunkaidős alkalmazottakra is kiterjedő részvényopciós tervet vezetett be. Emellett elindította első engedélyezett üzletét a Seattle Sea-Tac nemzetközi repülőtéren.

Stock in Focus, Foodies Edition: Starbucks By Investing.com Blog

1992-1999 az igazi kiugrás

1992-re a Starbucksnak már több mint 135 üzlete volt, 72 millió dolláros éves bevétellel. Még ugyanebben az évben tőzsdére ment. A Starbucks 1994-ben megvásárolta a The Coffee Connection-t, és megszerezte a “Frappuccino” ital készítésének, használatának, reklámozásának és értékesítésének jogait. 1996-ban a Starbucks elkezdett üzleteket nyitni Észak-Amerikán kívül is, így a legnagyobb kávéházlánccá vált világszerte. Ugyanebben az évben a vállalat együttműködött a Dreyer’s Grand Ice Cream, Inc. vállalattal a Starbucks Ice Cream gyártása és értékesítése érdekében.

Nyolc évvel később a termék az USA vezető kávéfagylaltja lett. A Starbucks piaci értéke 1996-ra megközelítőleg 271 millió dollár volt. Howard 25 millió dollárért eladta a cég 12%-át, hogy tőkét szerezzen a következő két évben további üzletek megnyitásához. 1997-re a Starbucks árbevétele megközelítette az 1 milliárd dollárt, míg a nettó jövedelem 57,4 millió dollár volt. 1998-ban a Starbucks 83 millió dollárért felvásárolta a Seattle Coffee Company-t, egy brit székhelyű céget.

Do You Remember the First Starbucks in the Philippines?

Szuper lehetőségvolt már akkor beszállni a Starbucks részvénybe

2000-2019: Howard 2000-ben lemondott a vezérigazgatói posztról, de továbbra is elnök maradt. A vállalat üzleteket nyitott Ausztriában és Svájcban, és 2001-ben bevezette a kávé-beszerzési irányelveket. A Starbucks 2002-ben bevezette az SCTC-t (Starbucks Coffee Trading Company) Lausanne-ban, 2003-ban pedig elkezdett élelmiszereket árulni az üzleteiben.

72 millió dollárért felvásárolta a Seattle’s Best Coffee-t és a Torrefazione Italiát. 2006-ban a Starbucks bevezette első papír itallapját, 2007-ben pedig első üzletét Oroszországban. Ugyanebben az évben a vállalat megszüntette az összes mesterséges transzzsírsavat, és új eszpresszóital-szabványként bevezette a 2%-os tejet. A Starbucks 2008-ban megvásárolta a Coffee Equipment Company-t, a lóhere főzőrendszer gyártóját, és a márka felvirágoztatása és a nyereség növelése érdekében tömegesen szüntette meg a nem kiskereskedelmi munkahelyeket.

Howard még ugyanebben az évben visszatért vezérigazgatóként, és hozzálátott a vállalat átalakításához. Ugyanebben az évben elindítottak egy közösségi weboldalt, hogy összegyűjtsék a vásárlói visszajelzéseket és javaslatokat. 2009-ben akár 300 rosszul teljesítő üzletet is bezártak, és akár 7000 állást is megszüntettek.

Ugyanebben az évben a Starbucks közölte, hogy bezárja és átnevezi néhány, az Egyesült Államokban működő óriás szupermarketek és stop-and-shop üzletek számára engedélyezett Starbucks kioszkjait. Emellett elindította a Starbucks VIA® Instant Opens Farmer Support Center-t a ruandai Kigaliban. A világ első számú, évente megrendezésre kerülő globális szolgálati hónapját 2011-ben hozták létre a Starbucks 40. évfordulója alkalmából.

2012-ben a vállalat 620 millió dollárért felvásárolta a Teavanát. A vállalat bevétele 2012-ben több mint 13 milliárd dollár volt, világszerte 149 000 alkalmazottal. Ugyanebben az évben a Starbucks 38%-os növekedést ért el, és bevezette a Starbucks® Blonde Roast nevű kávét. 2017-ben a vállalat 1,3 milliárd dollárért megvásárolta a kínai vállalat fennmaradó 50%-os részesedését a President Chain Store Corporation és az Uni-President Enterprises Corporation cégektől. Howard ismét lemondott a vezérigazgatói posztról, és 2017-ben Kevin Johnson lépett a helyére. Az ügyvezető elnöki tisztséget azonban továbbra is betöltötte, de később Myron Ullman váltotta őt.

Howard Schultz to replace Kevin Johnson as Starbucks CEO

2020-napjainking

2020-tól napjainkig: 2020-ban, a Covid járvány csúcspontján a Starbucks forgalma meredeken visszaesett. Ez arra kényszerítette, hogy csökkentett bérleti díjakról tárgyaljon a bérbeadókkal. A 180 országból érkező emberek 1,5 milliószor támogatták anyagilag a vállalatot ebben a kihívásokkal teli évben. 2021 decemberében az Elmwood Avenue-i üzlet dolgozói lettek az első szakszervezetileg szervezett Starbucks alkalmazottak az Egyesült Államokban. 2022-ben a vállalat új üzleteket és hatékony automatákat vezetett be.

Továbbá a vállalat átstrukturálta globális üzletportfólióját, hogy mindenki számára barátságos környezetet teremtsen és erősítse a közösségeket. Emellett kötelezettséget vállalt arra is, hogy 2030-ig 1000 Starbucks közösségi üzletet nyit világszerte. A vállalat arra is törekszik, hogy a digitális és fizikai Starbucks-környezetek 2030-ra megfeleljenek a vásárlók és a partnerek számára biztosított magas szintű akadálymentesítésnek.

2022-ben a Starbucks piaci részesedése meghaladta a 37%-ot az Egyesült Államokban. A vállalat 1878 új üzletet nyitott, így összesen 35 711-et nyitott több mint 80 országban. A teljes bevétel 32,25 dollár volt, ami 10,98%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Starbucks Chart

Javaslat!

A vállalat részvényeit 12 elemzőből 11 elemző vételre, egy tartásra javasolja. Mivel a Starbucks bevételei jelentősen nőttek a 2023-as pénzügyi év első felében, a vállalat nyereségessége várhatóan idén ismét emelkedni fog. A Starbucks részvényei jelentősen emelkedtek az elmúlt egy évben. A Starbucks szilárd negyedévet zárt, és kedvező tulajdonságai tetszenek a befektetőknek. A Starbucks részvényei jelenleg 98,53 dollár (2023.05.26-i állapot). Viszont a Partner Bankon keresztül minimum 3000 dollár szükséges a Starbucks részvényeinek vásárlásához ami,  azt jelenti, hogy 1038000 forint szükséges pl . szükséges egy dolláros Starbucks számla nyitásához.  Illetve ha minimum 5-10 millió forinttal rendelkezik és bízik az euróban és nem szeretné forintban tartani a pénzét javaslom vegyen fix kamatozású eurós államkötvényeket és vállalati kötvényeket illetve fektessen be a Kopernikus  vagyonkezelt részvénykosárba vagy a Telemédia portfólió kezelt széleskörű mesterséges intelligenciát és számítástechnikát tartalmazó kosárba a Partner Bankon keresztül.

Starbucks' 2022 Performance Shows Resilience of Coffee | QSR magazine

Ha nyereséggel szeretne befektetni minden  út a Biztoshozamhoz visz.

Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látja ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:

Fókuszkönyv - Portfolife

Jogi nyilatkozat:

Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.

Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:

 Telefonon:0670-605-1490

• skypon:koncz.peter@portfolife.hu 

emailben:koncz.peter@portfolife.hu

• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu

Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.

Nyugdíjbiztosítás jellemzői szakértő segít

Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?

Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!