A fogyasztók folytatják a nassolást, még akkor is, ha a magas infláció megszorítja a pénztárcákat
A Pepsi megemelte az idei évre vonatkozó bevételi előrejelzését. Jelezve, hogy a magasabb árak nem akadályozták meg a fogyasztókat abban, hogy az inflációs környezet ellenére Cheetost nassoljanak és Pepsit és Mountain Dew-t igyanak.
Az év során a snack- és italgyártó 12%-os bevételnövekedést prognosztizál. Szemben a korábbi, 10%-os növekedésre vonatkozó előrejelzéssel, ami a magasabb áraknak köszönhető. “A márkáinkat magasabb árszintre feszítjük, és a fogyasztók követnek minket” .Nyilatkozta ezt Ramon Laguarta, a Pepsi vezérigazgatója a befektetőkkel és elemzőkkel tartott október 12-i konferenciahíváson.
A Pepsi olyan márkákat is birtokol, mint a és a Tropicana, amelyek konyhai alapanyagok.
A Pepsi áremelései nem állították meg a fogyasztók költekezését
A világjárvány idején a fogyasztók a rágcsálnivalók felé fordultak, és bár az élelmiszer-infláció kétszámjegyű, a rágcsálás megfizethető luxus és felüdülés, különösen stresszes időkben. Ráadásul az otthoni munka több nassolnivalót jelent. Az olyan dolgokkal ellentétben, mint a ruhák és a sporteszközök, az élelmiszer nem képezi tárgyalás tárgyát, vagyis megveszik ezeket. Az élelmiszeripari vállalatok gyakran áthárítják az áremelkedést a fogyasztókra. Főként azért, mert jelentős piaci erővel rendelkeznek.
Áremelkedések inflációs környezetben
A Pepsi áremelései az ellátási lánc folyamatos problémáinak, az emelkedő kamatlábaknak és a szárnyaló inflációnak az idején történtek. Mivel a PepsiCo az egyik első nagyvállalat, amely minden negyedévben beszámol az eredményeiről, a befektetők nagy figyelmet fordítanak a vállalat pénzügyeire, hogy jelezzék, hogyan fognak a többi vállalat eredményei alakulni, ahogy arról a New York Times is beszámolt.
A magasabb árak segítenek ellensúlyozni az ellátási láncokhoz kapcsolódó magasabb költségeket. “A környezet egyértelműen még mindig nagyon inflációs jellegű, és az egész iparágban számos ellátási láncra vonatkozó kihívás van” – mondta Laguarta a Pepsi vezérigazgatója egy telefonbeszélgetésen.
infláció alakulása USA
Vészforgatókönyv
Még a vártnál jobb eredmény ellenére is a Pepsi felkészül a recessziós forgatókönyvre, és tervei között szerepel a tőkekiadások csökkentése és a munkaerőköltségek csökkentése érdekében az automatizálás fokozása.
Pepsi számai
A PepsiCo robusztus negyedéves eredményről számolt be, és megemelte az idei évre vonatkozó értékesítési és profit előrejelzését, annak jeleként, hogy a vásárlók továbbra is költenek üdítőkre és rágcsálnivalókra a háztartások költségvetését szorongató, gyorsan emelkedő árak ellenére.
A vállalat, amely a névadó üdítőital mellett a Doritos, a Gatorade és más márkák tulajdonosa, közölte, hogy a harmadik negyedéves bevétel 9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A nyereség pedig több mint 20 százalékkal bővült. Mindkét eredmény magasabb volt, mint amire az elemzők számítottak. Miközben attól tartottak, hogy a magas infláció a vásárlások jelentős visszafogására készteti a fogyasztókat.
“Globális üzleti lendületünk továbbra is erős” – mondta Ramon Laguarta, a PepsiCo vezérigazgatója közleményében.
A vállalat idén harmadszor emelte egész évre vonatkozó bevételnövekedési előrejelzését, 10 százalékról 12 százalékra. Ez részben a termékeinek növekvő árait tükrözi. Figyelemre méltó, hogy a vállalat az idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését is feljavította, 8 százalékról 10 százalékra, ami arra utal, hogy sikerült egyensúlyt teremtenie saját növekvő költségei és a fogyasztóktól felszámított árak között anélkül, hogy a vállalat eredményei csorbát szenvednének.
Frito-Lay
De mint az elmúlt negyedévekben, a PepsiCo bevételeinek növekedése meghaladta az értékesítési volumeneket. Amit a fogyasztók által megvásárolni kívánt üdítős dobozok és chipses zacskók számával mértek. A Frito-Lay észak-amerikai egységénél például a harmadik negyedévben a bevétel 20 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, miközben a mennyiség 2 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy a vállalat kevesebb eladásból többet tudott keresni.
A szeptember 3-ig tartó negyedévben 8,8%-kal, 21,9 milliárd dollárra emelkedett az árbevétele az előző évhez képest. Szemben az elemzők által várt 20,8 milliárd dollárral.
Dollár kontra vállalat
A PepsiCo nyeresége nagyobb lett volna, ha nincs az amerikai dollár erőssége, amely a harmadik negyedévben 3 százalékot faragott le az eredménynövekedésből, mivel a vállalat kiterjedt külföldi eladásai dollárra átszámítva kevesebbet értek.
A PepsiCo részvényárfolyama ezen a héten 0,4%-ot emelkedett.
Jövő
A PepsiCo az egyik első nagyvállalat, amely minden negyedévben beszámol az eredményeiről. Így a befektetők különös figyelmet fordítanak a vállalat pénzügyeire, amikor arra keresnek támpontokat, hogy más vállalatok hogyan fognak teljesíteni. Az ellentmondásos jelek megnehezítették a vállalati eredmények alakulásának előrejelzését ebben a negyedévben, mivel az emelkedő kamatlábaknak a világgazdaságra gyakorolt hatásáról szóló egyre borúlátóbb előrejelzések ütköznek az infláció mérséklődésének és a rugalmas munkaerőpiacnak bizonyos jeleivel.
A PepsiCo vártnál jobb eredményei és a jövőre vonatkozó bizakodás pozitívan indította az eredményszezont, és némileg eloszlatta a borúlátást, ami a részvénypiac keddig tartó öt egymást követő napon át tartó veszteségében tükröződött, ami a hónap eleji rallyt törölték. A PepsiCo részvénye több mint 4 százalékkal emelkedett a szerdai kereskedésben, az S&P 500 index pedig 0,3 százalékkal csökkent.
Javaslat
A stabilitás miatt mindenképp a portfólió bővítést javaslom. Vegyen Pepsi részvényt közép és hosszútávra mivel a cégnek van jövője és a közeljövőben is a fogyasztók az üdítő és Cheetos márkákat , nassolni valókat megvásárolják. Éves szinten akár két számjegyű nyereség várható.
Ne feledjük 1,97 dolláros kiigazított részvényenkénti eredménye felülmúlta az 1,85 dolláros előrejelzést.
Ha nyereséggel és kisebb kockázatokkal szeretnél befektetni minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!