Az infláció nem árt a Pepsi-nek

A Pepsi vállalat lehet az uj Apple

A fogyasztók folytatják a nassolást, még akkor is, ha a magas infláció megszorítja a pénztárcákat

SET Sirup SodaStream PEPSI 440 ml + 7UP 440 ml + MIRINDA 440 ml | ONLINESHOP.cz

A Pepsi megemelte az idei évre vonatkozó bevételi előrejelzését. Jelezve, hogy a magasabb árak nem akadályozták meg a fogyasztókat abban, hogy az inflációs környezet ellenére Cheetost nassoljanak és Pepsit és Mountain Dew-t igyanak.

Az év során a snack- és italgyártó 12%-os  bevételnövekedést prognosztizál. Szemben a korábbi, 10%-os növekedésre vonatkozó előrejelzéssel, ami a magasabb áraknak köszönhető. “A márkáinkat magasabb árszintre feszítjük, és a fogyasztók követnek minket” .Nyilatkozta ezt  Ramon Laguarta, a Pepsi vezérigazgatója a befektetőkkel és elemzőkkel tartott október 12-i konferenciahíváson.

A Pepsi olyan márkákat is birtokol, mint a  és a Tropicana, amelyek konyhai alapanyagok.

Quaker Oats 100% Natural Whole Grain Quick 1- Minute Oats - BJs Wholesale Club

A Pepsi áremelései nem állították meg a fogyasztók költekezését

A világjárvány idején a fogyasztók a rágcsálnivalók felé fordultak, és bár az élelmiszer-infláció kétszámjegyű, a rágcsálás megfizethető luxus és felüdülés, különösen stresszes időkben. Ráadásul az otthoni munka több nassolnivalót jelent. Az olyan dolgokkal ellentétben, mint a ruhák és a sporteszközök, az élelmiszer nem képezi tárgyalás tárgyát, vagyis megveszik  ezeket. Az élelmiszeripari vállalatok gyakran áthárítják az áremelkedést a fogyasztókra. Főként azért, mert jelentős piaci erővel rendelkeznek.

Áremelkedések inflációs környezetben

A Pepsi áremelései az ellátási lánc folyamatos problémáinak, az emelkedő kamatlábaknak és a szárnyaló inflációnak az idején történtek. Mivel a PepsiCo az egyik első nagyvállalat, amely minden negyedévben beszámol az eredményeiről, a befektetők nagy figyelmet fordítanak a vállalat pénzügyeire, hogy jelezzék, hogyan fognak a többi vállalat eredményei alakulni, ahogy arról a New York Times is beszámolt.

A magasabb árak segítenek ellensúlyozni az ellátási láncokhoz kapcsolódó magasabb költségeket. “A környezet egyértelműen még mindig nagyon inflációs jellegű, és az egész iparágban számos ellátási láncra vonatkozó kihívás van” – mondta Laguarta a Pepsi vezérigazgatója egy telefonbeszélgetésen.

Dems' Tax-and-Spend Spree Caused Inflation, Forced Small Businesses to Raise Prices - Ways and Means Republicans

infláció alakulása USA

Vészforgatókönyv

Még a vártnál jobb eredmény ellenére is a Pepsi felkészül a recessziós forgatókönyvre, és tervei között szerepel a tőkekiadások csökkentése és a munkaerőköltségek csökkentése érdekében az automatizálás fokozása.

Pepsi számai

A PepsiCo robusztus negyedéves eredményről számolt be, és megemelte az idei évre vonatkozó értékesítési és profit előrejelzését, annak jeleként, hogy a vásárlók továbbra is költenek üdítőkre és rágcsálnivalókra a háztartások költségvetését szorongató, gyorsan emelkedő árak ellenére.

A vállalat, amely a névadó üdítőital mellett a Doritos, a Gatorade és más márkák tulajdonosa, közölte, hogy a harmadik negyedéves bevétel 9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A nyereség pedig több mint 20 százalékkal bővült. Mindkét eredmény magasabb volt, mint amire az elemzők számítottak. Miközben attól tartottak, hogy a magas infláció a vásárlások jelentős visszafogására készteti a fogyasztókat.

Ramon Laguarta, Director of Pepsico's Growth

“Globális üzleti lendületünk továbbra is erős” – mondta Ramon Laguarta, a PepsiCo vezérigazgatója közleményében.

A vállalat idén harmadszor emelte egész évre vonatkozó bevételnövekedési előrejelzését, 10 százalékról 12 százalékra. Ez részben a termékeinek növekvő árait tükrözi. Figyelemre méltó, hogy a vállalat az idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését is feljavította, 8 százalékról 10 százalékra, ami arra utal, hogy sikerült egyensúlyt teremtenie saját növekvő költségei és a fogyasztóktól felszámított árak között anélkül, hogy a vállalat eredményei csorbát szenvednének.

Frito-Lay

Frito-Lay CMO: 'Innovation is more important than ever' - Digiday

De mint az elmúlt negyedévekben, a PepsiCo bevételeinek növekedése meghaladta az értékesítési volumeneket. Amit a fogyasztók által megvásárolni kívánt üdítős dobozok és chipses zacskók számával mértek. A Frito-Lay észak-amerikai egységénél például a harmadik negyedévben a bevétel 20 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, miközben a mennyiség 2 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy a vállalat kevesebb eladásból többet tudott keresni.

A szeptember 3-ig tartó negyedévben 8,8%-kal, 21,9 milliárd dollárra emelkedett az árbevétele az előző évhez képest. Szemben az elemzők által várt 20,8 milliárd dollárral.

Dollár kontra vállalat

A PepsiCo nyeresége nagyobb lett volna, ha nincs az amerikai dollár erőssége, amely a harmadik negyedévben 3 százalékot faragott le az eredménynövekedésből, mivel a vállalat kiterjedt külföldi eladásai dollárra átszámítva kevesebbet értek.

A PepsiCo részvényárfolyama ezen a héten 0,4%-ot emelkedett.

PepsiCo Chart

Jövő

A PepsiCo az egyik első nagyvállalat, amely minden negyedévben beszámol az eredményeiről. Így a befektetők különös figyelmet fordítanak a vállalat pénzügyeire, amikor arra keresnek támpontokat, hogy más vállalatok hogyan fognak teljesíteni. Az ellentmondásos jelek megnehezítették a vállalati eredmények alakulásának előrejelzését ebben a negyedévben, mivel az emelkedő kamatlábaknak a világgazdaságra gyakorolt hatásáról szóló egyre borúlátóbb előrejelzések ütköznek az infláció mérséklődésének és a rugalmas munkaerőpiacnak bizonyos jeleivel.

A PepsiCo vártnál jobb eredményei és a jövőre vonatkozó bizakodás pozitívan indította az eredményszezont, és némileg eloszlatta a borúlátást, ami a részvénypiac keddig tartó öt egymást követő napon át tartó veszteségében tükröződött, ami a hónap eleji rallyt törölték. A PepsiCo részvénye több mint 4 százalékkal emelkedett a szerdai kereskedésben, az S&P 500 index pedig 0,3 százalékkal csökkent.

Im Kampf gegen Coca-Cola sorgt PepsiCo mit einer Milliarden-Übernahme für Aufsehen - Business Insider

Javaslat

A stabilitás miatt mindenképp a portfólió bővítést javaslom. Vegyen Pepsi részvényt közép és hosszútávra mivel a cégnek van jövője és a  közeljövőben is a fogyasztók az üdítő és Cheetos márkákat , nassolni valókat megvásárolják. Éves szinten akár két számjegyű nyereség várható.

Ne feledjük 1,97 dolláros kiigazított részvényenkénti eredménye felülmúlta az 1,85 dolláros előrejelzést.

PepsiCo innovation: Attribute Engine led to Pepsi Nitro, Mtn Dew Major  Melon | Ad Age

Ha nyereséggel és kisebb kockázatokkal  szeretnél befektetni minden út a Biztoshozamhoz visz.

Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:

Fókuszkönyv - Portfolife

Jogi nyilatkozat:

Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.

Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:

 Telefonon:0670-605-1490

• skypon:koncz.peter@portfolife.hu 

emailben:koncz.peter@portfolife.hu

• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu

Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.

Nyugdíjbiztosítás jellemzői szakértő segít

Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?

Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!