- A pandémia elmúlása után egy lassuló gyengülés helyett a Yum! Brands vállalat csoport új normális helyzetet teremtett az eszköztelen franchise modelljével.
- A nemzetközi növekedés minden pozitívuma beindult, a közel-keleti KFC rendszer 46%-os növekedésének köszönhetően.
- Az erős amerikai dollár (-100 millió USD) hatással volt a 2022-es teljes évre. A Yum! Brands részvénye (-5,5%-os) csökkenéssel, 28-szoros határidős nyereséggel és 1,77%-os éves osztalékhozammal kereskedik.
A népszerű gyors éttermi franchise-szolgáltató Yum! Brands részvényei a 2022-es harmadik negyedévi eredményközlés óta szárnyalnak. Híres márkái közé tartozik a Taco Bell, a KFC, a Pizza Hut és a Habit Burger Grill. A vállalat csoport több mint 53.000 étteremmel re világszerte 157 országban. A vállalat 1997-ben vált ki a PepsiCo cégből Tricon Global Restaurant Inc néven, majd nevét Yum! Brands-re 2002-ben.
A Taco Bell és a KFC a legerősebb márkái, amelyek továbbra is bevételnövekedést mutatnak, míg a Pizza Hut és a Habit Burger bevételei csökkentek. Míg az olyan hagyományos éttermi csoportoknak, mint a Darden Restaurants , a Brinker International és a Bloomin Brands a világjárvány alatt fájt ás visszaesés lett a forgalom. Addig a Yum!Brands gyorséttermeknek sikerült felvirágozniuk az autós, elviteles és mobil rendelési lehetőségeikkel forgalmukat.
Az újranyitáskor a legtöbb vállalkozásnál tapasztalt gyorsuló növekedési ütem a normalizálódási időszak alatt visszaesett. A Yum! Brands nem sokat látott a normalizálódásból és így egy új teljesen más helyzet valósult meg, mivel az e-kereskedelem, a digitális eladásokból származó bevételek 6 milliárd dollárra emelkedtek. Így az online eladás a 40%-ot is meghaladta a teljes árbevételnek.
Továbbra is pörög a növekedés motorja
A vállalat 2022 harmadik negyedévében bruttó 979 új egységet nyitott 74 országban. Az orosz KFC éttermek tulajdonjogát átadta egy meglévő KFC Oroszországi tulajdonosnak, aki nem viselheti a KFC logót és abszolút nem tartozhat semmiképp a Brand-hez sem. Mivel a vállalatcsoport az ukrajnai konfliktus miatt teljesen elhagyta Oroszországot.
A KFC csoport ezen időszaka alatt az eladásai 12%-kal nőttek, 7%-os azonos üzemi értékesítés és 7%-os darabszám-növekedés mellett. Erős növekedés volt a közel-keleti piacon, 46%-os rendszereladás-növekedési erősséggel minden csatornán. Ugyanez a helyzet Indiában, ahol a 7 perces expressz elvitelre vonatkozó garanciának köszönhetően 45%-os rendszereladás-növekedés volt tapasztalható. Afrikában 31%-os rendszereladás-növekedés volt tapasztalható.
Elmondható az is, hogy a Taco Bell működési eredményének 34%-át teszi ki, ahol a rendszereladások 9%-kal nőttek, az azonos üzletekben elért eladások pedig 6%-kal emelkedtek, 5%-os darabszám-növekedés mellett. Emellett a Taco Bell nemzetközi forgalma 26%-kal nőtt, 30%-os egységnövekedéssel és 5%-os egy üzletre jutó forgalomnövekedéssel, mivel a negyedévben 111 új egységet nyitott, ami majdnem kétszerese az egy évvel korábbinak.
2022. Q3 negyedév eredménye vegyes lett
2022. november 3-án a Yum! Brands közzétette a 2022. szeptemberrel végződő harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A vállalat 1,09 dolláros nem-GAAP hígított részvényenkénti eredményt (EPS) jelentett, szemben az 1,15 dolláros konszenzusos elemzői becslésekkel, ami 0,0306 dollárral maradt el az eredménytől. Emellett a bevételek 2,1%-kal, 1,64 milliárd dollárra nőttek éves szinten , ami felülmúlta az 1,62 milliárd dolláros konszenzusos elemzői várakozásokat.
A világméretű élelmiszer és menü eladások Oroszország nélkül 7%-kal nőttek. Az erős amerikai dollár (-39 millió dollár) csapást jelentett a divízió működési eredményére. A vállalat arra számít, hogy a Taco Bell fogja vezetni a nemzetközi egységnövekedést. Várakozásai szerint az alapvető működési eredmény 2022 végére egy számjegyű növekedés lehet.
Elemzői várakozások
Az Argus elemzője, John Staszak a YUM! Brands részvényeit tartásról vételre minősítette fel, 142 dolláros célárral. Úgy véli, hogy a viszonylag olcsó menük kombinálva kiválóak lehetnek. Illetve a gyorsuló étteremnyitások a kínai gazdaság esetleges újraindulása miatt kifejezetten növekedéssel lehetnek a bevételre. Emellett a növekedés extra gyorsaságát várják attól, hogy a KFC és a Taco Bell kizárólagos kiszállítási szolgáltatási megállapodást kötött a a Just Eat Takeaway.com NV tulajdonában lévő GrubHub vállalattal.
Kik vásároltak mostanában
Számos más nagybefektető is vásárolt és eladott a közelmúltban YUM! Brands részvényeket. Az Investors Asset Management of Georgia Inc. GA ADV új részvénycsomagot vásárolt a Yum! Brandsben a második negyedév során mintegy 30 000 dollár értékben. A Sugarloaf Wealth Management LLC növelte részesedését a Yum! Brands részvényeiből 396,6%-kal a 3. negyedév során. A Sugarloaf Wealth Management LLC most 288 darab, 31.000 dollár értékű részvényt birtokol az étterem üzemeltető részvényeiből, miután az elmúlt negyedévben további 230 darabot vásárolt. Az Exchange Traded Concepts LLC növelte részesedését a Yum! Brands részvényeiből 668,4%-kal a 3. negyedév során. A Ritter Daniher Financial Advisory LLC DE új részesedést vásárolt a Yum! Brands részvényeiből a második negyedév során mintegy 57 000 dollár értékben. Az intézményi befektetők és fedezeti alapok a vállalat részvényeinek 77,54%-át birtokolják.
Javaslat
Vásároljon Ön is Yum! Brands részvényt, ha még nem tette volna meg. Hiszen a Yum! Brands, Inc. részvényei az elmúlt három hónapban 18%-kal nőttek, szemben az iparág 13%-os növekedésével. A szilárd kereslet, az egységfejlesztés és a computeres vagyis az online eladások növekedése hajtja a vállalat teljesítményét.
Ha nyereséggel szeretnél befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!