A Netflix és a Walt Disney részvényeinek árfolyamát az elmúlt 12 hónapban sok turbulencia rázta meg, mivel a magas inflációs ráták miatt többen fektettek vagy vásároltak bele az érlelődő streaming iparágba. De mivel a Netflix és a Disney is jelentős változásokat hajtott végre az elmúlt évben, most potenciálisan mindkettő okos és kiváló befektetés lehet. Néhány piacfigyelő elgondolkodhat azon, hogy melyik szórakoztatóipari vállalat lehet most a jobb. Vizsgáljuk meg.
A Netflix megfordította a hajóját
A Netflix a 2022-es pénzügyi évet botladozva kezdte, több mint egy évtized óta először jelentett veszteséget az előfizetéses video-on-demand előfizetők körében. A következő negyedév még rosszabbul alakult, a streamingszolgáltató további majdnem egymillió ügyfelet veszített. Ne feledjük 2022 március-áprilisában a Netflix szinte egycsapásra hagyta ott Oroszországot. Az elmúlt 12 hónap kissé erős volt a népszerű streaming szolgáltatás, a Netflix számára.
Az előfizetők jelentős csökkenésétől kezdve és a 2022 év végi 2,5 millió új előfizetőre vonatkozó célkitűzés teljesítésének elmaradásától kezdve a drasztikus politikai változásokon át minden nehézségeken keresztül ment a Netflix. Ilyen volt például a fiókmegosztás betiltása mindez drámai áremelésekkel párosulva, hogy megmentsék az arculatukat. Mivel egyre többen távoztak a konkurens streaming platformok, például a Prime Video felé.
Pál fordulat? Kihívás vs Lehetőség.
A Netflix 2022-ben valóban zuhanásnak volt tanúja. Az egy évadból álló sorozat törlések nem segítettek az ügyön, az olyan ígéretes sorozatok, mint az Archive 81 és a First Kill, megfosztva lettek a lehetőségtől, hogy igazán sok rajongót találjanak meg. A nézőkért folytatott küzdelemben a Netflix 2022-ben csak ártott a kezdő alkotóknak, valamint saját hírnevének.
Növekedés
A korai kihívások ellenére a Netflix valamivel több mint 230 millió fizető felhasználóval zárta az évet, ami 11 millióval több, mint egy évvel korábban, és az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel 11,76 dollár volt, ami a 2021-es 11,67 dollárhoz képest egy ugrás, egy kiemelkedő szám lett.
A Netflix meglátása szerint az újrainduló növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy szórakoztató tartalmakat szolgáltatott ügyfeleinek. Vagy ahogy Ted Sarandos társ-vezérigazgató a vállalat legutóbbi negyedéves eredménybeszámolóján kifejtette: “Növeljük az elkötelezettséget. Növeljük a bevételt. Növekszik a profit.”
A film- és TV-streamingen túlmutató terjeszkedés
2021 végén a streamingszolgáltató belépett a videojáték-arénába, amikor több tucat játékot indított iOS- és Android-eszközökre, amelyeket kizárólag a Netflix előfizetői számára kínált. Ezek között számos olyan cím szerepelt, amelyek a Netflix saját szellemi tulajdonán , például olyan sorozatokon alapulnak, mint a NARCOS és a Stranger Things.
Az azóta eltelt időszakban a vállalat több játékstúdiót is felvásárolt, és még arra is utalt, hogy végül a felhőalapú játékok területére is beléphet. Ez mintha azt jelezné, hogy a vállalat az előfizetői bázison túli üzleti lehetőségekben is gondolkodik. A Netflix nemrég bejelentette a Stranger Things: The First Shadow – egy élő színházi előadást, amely még idén bemutatásra kerül Londonban. A lépés egy promóciós Üveghagyma-témájú szabadulószobát és a Bridgerton-rajongóknak szánt, magával ragadó jelmezes bálok sorozatát követi.
Vásárlási lehetőség!
A Netflix részvényárfolyama ezen a héten 6,76%-ot estek, miután a Wall Street felmérte az árcsökkentések legutóbbi hullámát egyes nemzetközi piacokon. A J.P. Morgan elemzője vételi lehetőséget lát a streaming óriás részvényeiben. A Netflix több, mint 100 területen csökkentette a havi előfizetési árakat az Ampere Analysis szerint. Amely megjegyzi, hogy a csökkentésekre Közép- és Dél-Amerikában, a Szaharától délre fekvő Afrikában, a Közel-Keleten, Észak-Afrikában, Közép- és Kelet-Európában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségben került sor. A csökkentések nem érintik a cég legnagyobb piacait, így Észak-Amerikát és Nyugat-Európát. Az Ampere megjegyzi, hogy az új és a meglévő előfizetők esetében az alapszintű csökkentések 20%-tól közel 60%-ig terjednek. Becslései szerint a csökkentések több mint 10 millió előfizetőt érintenek.
A Disney streaming harca
Annak ellenére, hogy a Disney+ a világ egyik legsikeresebb SVOD-platformjává nőtte ki magát, a Walt Disney streaming-üzletága nem nyereséges. Az üzletág 2022-ben nagyjából 4 milliárd dollárt veszített. Ehhez képest a vállalat Parkok, Élmények és Termékek egysége 7,9 milliárd dollár üzemi nyereséget termelt.
A Disney küzdelmei a streamingből való pénzszerzésért nem maradtak észrevétlenek a Wall Street számára. A Walt Disney cég 2023 elején proxy-csatában találta magát Nelson Peltz aktivista befektetővel, aki azzal vádolta a vállalatot, hogy a PEP-üzletágát az SVOD-erőfeszítései támogatására használja. A Disney kezdetben visszavágott Peltznek, azt állítva, hogy nincs tapasztalata a streaming területén.
De amikor a vállalat 2023 februárjában 2,4 millió Disney+ ügyfél elvesztéséről számolt be, gyakorlatilag kapitulált Peltz követelései előtt, amikor bejelentette, hogy 7000 fővel csökkenti a teljes alkalmazotti létszámát, és 5,5 milliárd dollárral csökkenti a rezsiköltségeket. Ebből 3 milliárd dollár a tartalom üzletágából származik. Másnap Peltz lefújta a proxy-kampányát, és azt mondta: “A Disney azt tervezi, hogy mindent megtesz, amit mi akartunk”.
A Disney számos parkja mindig is erősen támaszkodott a Disney-figurák hatalmas bankjára, hogy vonzza a jegyet fizető rajongókat.
Sőt, mintha csak ezt akarná hangsúlyozni, Christine McCarthy, a Walt Disney vezető alelnöke és pénzügyi igazgatója a vállalat 2023-as első negyedévi eredménybeszámolója során megjegyezte, hogy a Marvel-témájú Bosszúállók Campus és a kapcsolódó szálloda – mindkettő a Disneyland Parisban – “nagyon népszerűnek bizonyul és sok fogyasztót vonz”.
Javaslat
A pénzügyi kihívások ellenére a Netflix 2022-2023-ben még mindig uralja a streaming-tartalmakat. A Nielsen szerint a vállalat volt felelős az év során a 15 legnézettebb streaming-műsorból 11-ért, a négy legnézettebb mind az ő platformján volt. Ami pedig a legnézettebb streaming-eredeti műsorokat illeti, a Netflix állította elő a top 10 mindegyikét. A Netflixnek erősnek kell lennie ahhoz, hogy a zsúfolt streaming-iparágban ismét éves profitnövekedést érjen el. Kétségtelen azonban, hogy a vállalat legalább olyan tartalommal rendelkezik, amely vonzza a nézőket. A kulcs a jövőben a bevételi források diverzifikálása lesz, hogy kevésbé támaszkodjon a kiszámíthatatlan tagsági ingadozásokra. Vásároljon Netflix részvényt, diverzifikálva tartsa azt egy portfólióban. A Netflix részvényára ezen a héten 275,38 euró volt. Így 10 db részvényt 2754 euró azaz 1.046000 forintért megvásárolhatja rajtunk keresztül.
Ha nyereséggel szeretne befektetni minden minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látja ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skype-on:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
• másodlagos email: koncz.peter@biztoshozam.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!