Első Negyedév-Az eredmények
A mennyiség és az árösszetétel egészséges egyensúlyának köszönhetően a Nestle India élelmiszeripari nagyvállalata lenyűgözte az elemzőket azzal, hogy a márciusi negyedévben 21%-os éves szintű bevételnövekedést ért el, ami az elmúlt 10 év legmagasabb értéke.
Mivel a kulcsfontosságú nyersanyagok árai továbbra is magasak, a Nestle bruttó árrése azonban éves szinten 150 bázisponttal 53,8%-ra csökkent.
A Nestle India Ltd. első negyedéves profitja a becsléseket felülmúlva nőtt, amit az áremelések is segítettek, de a magasabb költségek miatt a haszonkulcsok csökkentek. A Maggi instant tészták és a KitKat csokoládék gyártójának nettó nyeresége – amely a naptári éves pénzügyi beszámolót követi – 25%-kal, 736,64 millió rúpiára emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a 2023. március végével zárult három hónapban, a tőzsdei bejelentés szerint. A teljes pénzügyi évre vonatkozóan a vállalat 16.897 millió rúpia bevételt ért el, ami a Nescafe és az olyan csokoládémárkák, mint a Munch és a Kitkat iránti stabil keresletnek és az áremeléseknek köszönhető.
A Nestle és az Unilever új pénzügyi vezetőket nevezne ki
Nemrég érkezett a hír, hogy a Nestlé és az Unilever is új pénzügyi vezetőket nevezne ki. A Nestlé SA és az Unilever Plc leváltja veterán pénzügyi igazgatóit, ami része a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknál zajló átrendezésnek, mivel az infláció nyomást gyakorol az iparágra.
Anna Manz, a londoni tőzsdecsoport pénzügyi főnöke veszi át a Nestlé pénzügyi igazgatójának, François-Xavier Rogernek a helyét, amikor az elhagyja jelenlegi pozícióját. Az Unilever vezetője, Graeme Pitkethly jövő év május végéig tervezi nyugdíjba vonulását. Az 56 éves pénzügyi vezető júliusban új vezérigazgatóval fog együtt dolgozni, amikor a Royal FrieslandCampina Hein Schumacher veszi át Alan Jope helyét.
Az iparág más szereplői, például a Reckitt Benckiser Group Plc és a Carlsberg A/S is új főnököket alkalmaznak. A változásokra akkor kerül sor, amikor az iparág a megélhetési válsággal küzd. Amely arra kényszeríti a vásárlókat, hogy meghúzzák a nadrágszíjat, és a márka nélküli termékekre váltsanak.
Fontos hír
A KitKat és a Nescafe tulajdonosa, a Nestle azt mondta egy sajtótájékoztatón, hogy idén eddig közel 10%-kal emelte az árakat. A Nesté magasabb árbevételről számolt be, de a volumen 0,5%-os visszaeséséről számolt be. Annak ellenére, hogy a kisállat-gondozás, a kávé és az édességek terén nőtt.Mark Schneider vezérigazgató februárban azt mondta, hogy a vállalat bruttó fedezetet ért el tavaly annak ellenére, hogy az árakat 8,2 százalékkal emelték, és további áremelkedések várhatók.
A fogyasztási cikkeket gyártó cégek mindenütt emelték az árakat.
Januárban az Unilever vezérigazgatója, Alan Jope a CNBC-nek elmondta, hogy a vállalat “rendkívüli költségnyomást” tapasztalt olyan területeken, mint a mezőgazdaság, a petrolkémiai eredetű termékek, az energia, a szállítás és a logisztika. Azt is mondta, hogy a vállalatok várakozásai szerint “túl vannak az inflációs csúcson. De még nem értek el az árazás csúcsára”.
A cégeket azonban azzal is vádolták, hogy az áruk árát a ráfordítási költségeknél magasabbra emelték. És ezzel “kapzsisági inflációt” gerjesztettek. Közgazdászok megjegyezték, hogy a vállalati árrések a szélesebb körű gazdasági ellenszél ellenére továbbra is erősek.
Mark Schneider, a Nestle vezérigazgatója nyilatkozatában azt mondta, hogy “a portfólió optimalizálására tett erőfeszítések és a felelős árképzés segítettek ellensúlyozni a két éve tartó költséginflációból eredő folyamatos nyomást”. Schneider februárban jelezte, hogy további áremelkedések várhatóak. És újságíróknak azt mondta, hogy a vállalat bruttó árrése “masszívan”, mintegy 260 bázisponttal csökkent.
Enyhülő árnyomás
Paul Bulcke, a Nestle elnöke azonban márciusban a Finanz und Wirtschaft című svájci lapnak azt mondta, hogy az árnyomás enyhül.
A Nestle nemrégiben megerősítette a 2023-as évre vonatkozó, 6-8%-os szerves forgalomnövekedésre és 17-17,5%-os alapszintű működési árrésre vonatkozó előrejelzését.
Nestlé Portugáliában is vezető cég lett
A Nestlé a világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalata, és több mint 2000 különböző márkával rendelkezik 189 országban. A vállalat portugáliai tevékenysége jól megy, a bevétel 2,9%-kal 486 millió euróra nőtt 2017-ben. Higiéniai ajtóink vásárlása egy 40 millió eurós beruházás része a két leromlott avencai és portói gyárban. Az avencai gyár a Nestlé legnagyobb gyára Portugáliában. A gyár tejtermékeket, reggeli gabonapelyheket és zabkását állít elő.A Nestlé S.A. központja Svájcban, a Genfi-tó partján, Vevey-ben található. Bevételek és egyéb adatok alapján 2014 óta a világ legnagyobb élelmiszergyártója. A Nestlé termékei között találunk csecsemőtápszereket, speciális gyógyászati célra szánt termékeket, ásványvizeket, reggelizőpelyheket, kávét, kakaót, teát, édességeket, tejtermékeket, jégkrémet, fagyasztott ételeket, növényi fehérjealternatívákat és állateledeleket. A Nestlé több mint 2000 márkával van jelen a világ 186 országában. A Nestlének 81 országban 376 gyára, 3 kutató- és több mint 30 termékfejlesztő, technológiai központja van
A cég egyben a L’Oreal egyik legnagyobb részvényese
A Nestlé új termékei
A Nestlé Garden Gourmet márkája húsutánzatokat (gondoljunk csak növényi alapú chorizóra vagy vegán tonhalra), valamint növényi eredetű vagy „zöldségalapú” ajánlatokat, például brokkoli pogácsát árul. Marjolijn Niggebrugge, a Nestlé növényi alapú étkezési megoldások európai üzletágának vezetője a kettős stratégia mögött meghúzódó mozgatórugókat, valamint a márka azon törekvését tárgyalja, hogy Európa-szerte „mindenütt jelen legyen”.
Fejlesztések
- A Nestle fokozza a beszerzést Nigériában és más afrikai országokban
- Nigéria nemrég lehetővé tette a naira valuta 36%-os csökkenését
- A Nestle szándéknyilatkozatot adott át a helyi beszállítóknak
- Technikai szakértelmet, anyagi támogatást nyújt
A Nestle élelmiszeripari óriás (NESN.S) vállalkozásai Nigériában és más afrikai országokban felpörgetik a helyi nyersanyagok, például a keményítő és a kurkuma beszerzését, ami segíthet csökkenteni a devizapiaci kitettséget, amely fejfájást okozott az ágazatnak.
A COVID-19 világjárvány és az ellátási lánc által okozott problémák miatt világszerte, a fogyasztási cikkeket gyártó cégek fokozták erőfeszítéseiket, hogy a termelést és a nyersanyagbeszerzést közelebb hozzák fogyasztói piacaikhoz.
A növekvő adósság sok afrikai országban nyomást gyakorolt a devizatartalékokra, és árfolyam-ingadozást idézett elő, ami megnehezíti és drágábbá teszi az alapanyagok importját. Nemrégiben például a nigériai központi bank engedélyezte, hogy a naira valuta 36%-kal csökkenjen a hivatalos piacon.
Cserék és kíhivások
A Nigériában importált kukoricakeményítőt maniókakeményítőre cserélő Nestle a Reutersnek elmondta, hogy hét helyi beszállítónak segített a kapacitás növelésében. Azért, hogy kielégítse a vállalat ellátási igényeit. A Nestle közölte, hogy a Maggi termékekben használt zöldségek és fűszerek helyi beszállítóinak fejlesztésén dolgozik. Például Nigériában és Szenegálban hagymapor, Nigériában pedig kurkumapor.
A Nestle azt mondta, hogy bizonyos esetekben szándéknyilatkozatot adott át a beszállítóknak, technikai know-how-t adott át, együttműködött a helyi hatóságokkal a szabványok meghatározásában. És előlegfizetéssel pénzügyi támogatást nyújtott a működőtőke-problémák megoldásához.
Nemrégiben a Nestle riválisa, az Unilever (ULVR.L) azt mondta a Reutersnek, hogy a devizaköltségek kezelése nagyrészt az ázsiai afrikai beszállítók felé való elmozdulásért felelős, jóllehet a kontinensről történő beszerzés többe kerülhet, mint Ázsia egyes részeiből való vásárlás.
A Nestle nem kommentálta, hogy nigériai pozíciója segít-e elszigetelni a devizaárfolyamok ingadozásától, és nem adott jelzést a helyi beszerzés gazdasági hatásáról sem. A Nestle közel-keleti és afrikai eladásai mintegy 6%-kal, 5,25 milliárd svájci frankra (5,9 milliárd dollárra) nőttek tavaly, ami a csoport 94,4 milliárd frankos éves árbevételének körülbelül 6%-át teszi ki.
Javaslat
Hosszútávra szerintem megéri Nestlé részvényt vásárolni alacsony árfolyamon. Egy darab Nestlé részvény árfolyama ezen a héten vagyis 2023.07.07-én 107,54 euró. A Partner Banknál minimum vásárlás az 2500 euró vagyis 385 Forint/ euró árfolyammal számitva 962500 forint + kötség már befektethet a Nestlé részvényeibe. 2500 euróért 23 darab Nestlé résztvény vásárolhat meg.
Vásároljon Nestlé részvényt, akár Estee Lauder és a EssilorLuxottica és L’oreal részvény mellé, de kiválóan kiegészítheti az olyan technologiai vállalatot, mint Google, Microsoft, TMSC, Nvidia és a az élelmiszeripar mellé az Adidas, McCormick és Kellogg cégekhez is kiválóan passzol.
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!