A Shimano részvény valós értékére vonatkozó becsléseket 25 000 japán jenről 23 500 japán jenre csökkentette több elemzőház, mivel most gyengébb rövid távú európai eladásokat várnak a negyedik negyedévben a vállalanál (amelyek a kerékpáralkatrészekből származó bevételek több mint 65%-át teszik ki). Valamint a kerékpárkeret-gyártók/kiskereskedők készletcsökkentésének hosszabb időszaka fog megjelenni, de ez egy olyan befektetőnek aki 3-5 évre tervez egy kiváló lehetőség iyenkor Shimano részvény vásárlásra.
Készletek és kiskereskedelmi eladások.
Európában a kész kerékpárok piaci készletei magasak, amihez hozzájárult a felső kategóriás kerékpárok/e-kerékpárok iránti várható kereslet kielégítésére irányuló túlkínálat. Iletve a Shimano cégnél is megjelentek a gyengébb kiskereskedelmi eladások az elmúlt időszakban . Ez arra utal, hogy a csúcskategóriás kerékpárok/e-kerékpárok iránti kereslet nem olyan rugalmas, mint korábban gondolták a nagy elemzőházak; Ezért úgy gondolják, hogy a nagy eredeti berendezésgyártók készletszintjei továbbra is magas maradhat és még körülbelül egy évig eltart, amíg a kerékpárkészleteiket kiárusítják.
Bár a gyengébb jen feltételezések ellensúlyozni fogják alacsonyabb keresleti várakozásokat. A Wall-Streeti elemzők most azt prognosztizálják, hogy a Shimano kerékpáralkatrészek eladásai 2023-ban 32,5%-kal csökkennek éves szinten. Viszont 2024-ben csak 1,5%-kal nőnek éveves szinten ami jelentős különbség a korábbi eemzésükhöz képest. Úgy vélik, hogy a részvények tisztességesen vannak értékelve, a legjobb beszálló most aki Shimano részvényt szeretne venni.
Rövid távú várakozások
A rövid távú ellenszél 2023 második felében tmegjelenhet még, mivel előrejelzések szerint a kerékpáralkatrészek értékesítése éves szinten 46%-kal csökkenhet (az első félévi 18%-os csökkenésről). Középtávú kilátások azonban változatlanok maradnak. Úgy vélik, hogy a vállalat döntése, miszerint fenntartja az idei 40 milliárd jenes rekordösszegű beruházási tervét, megerősíti a hosszabb távú kilátásokat. A terv részeként a vállalat célja a tengerentúli termelési struktúra/kapacitás javítása, hogy jobban mérsékelje az ellátási lánc kockázatait és közelebb legyen helyi ügyfeleihez. Várakozások szerint a Shimano növekedését támogatni fogják az európai kerékpározást ösztönző kormányzati politiká. Például támogatások, kerékpárutak létesítése és az autóhasználat/gyorshajtás visszaszorítása révén); az e-kerékpárok bevezetése a munkába járás/szabadidő eltöltése céljából; valamint a jövőbeli kerékpárfejlesztések. Ezért fenntartják a szegmens értékesítésére vonatkozó előrejelzésüket, amely szerint 2024 és 2027 között 7,5%-os CAGR-rel számolnak. Vagyis évi 7,5%-os növekedéssel ami akár 10-12% éves részvényáremelkedést is hozhat a jelenlegi árakhoz képest.
A Shimano vállalatról
- Alapítva 1921 februárjában; 102 évvel ezelőtt
- Alapítók Shozaburo Shimano
- Székhely 3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Oszaka prefektúra 590-8577, Japán
- Kulcsemberek Yozo Shimano (vezérigazgató), Taizo Shimano Shimano (elnök)
- Termékek: Kerékpáros alkatrészek
Horgászfelszerelések
Evezős felszerelések
BMW Motorrad alkatrészek (csak Japánban) - Bevételnövekedés 2,93 milliárd dollár (2017-es üzleti év) (322,99 milliárd jen) (2017-es üzleti év)
- Nettó nyereség növekedése 462,65 millió $ (2017. pénzügyi év) (50,89 milliárd ¥) (2017. pénzügyi év)
- Alkalmazottak száma 13,000
A Shimano vállalat 2005-ig golffelszereléseket, 2008-ig pedig snowboardfelszereléseket is gyártott. A vállalat tőzsdén jegyzett, 93 millió törzsrészvénye van forgalomban. Ők a hivatalos semleges támogatói az UCI World Tour legtöbb versenyének. A Shimano értékesítései érték szerint a világ kerékpáralkatrész-piacának 70-80%-át teszik ki.Termékei között megtalálhatóak az országúti, hegyi, pályakerékpárokhoz és hibrid kerékpárokhoz való hajtás-, fék-, kerék- és pedálalkatrészek is. Az alkatrészek közé tartoznak a hajtókarokat és láncszemeket tartalmazó hajtókarok, alsó konzolok, láncok. De ide tartoznak a hátsó láncszemek és kazetták, első és hátsó kerékagyak, váltókarok, fékek, fékkarok, kábelek, valamint első és hátsó dérailleur-ok.
Kis történelem!
Amikor az 1970-es években az Egyesült Államok kerékpárboomja meghaladta az európai kerékpáralkatrész-gyártók kapacitását, a japán SunTour és Shimano gyártók gyorsan beugrottak, hogy betöltsék az űrt. Bár mindkét vállalat a piac minden árkategóriájába kínált termékeket, a SunTour a meglévő rendszerek és formatervek finomítására is összpontosított a magasabb árkategóriájú termékek esetében, míg a Shimano kezdetben nagyobb figyelmet fordított az alaprendszerek újragondolására és olyan újítások bevezetésére, mint a Positron váltó (az indexváltás előfutára) és az első szabadonfutó rendszerek a piac alsó szegmensében. Az 1980-as években, amikor a Shimano a technikai innovációt és az alacsonyabb árakat erőltette, a hagyományosabb európai alkatrészgyártók jelentős piaci jelenlétet veszítettek. Ebben az időszakban, ellentétben azzal a szinte általános marketingtechnikával, hogy az innovációkat a piac drága oldalán vezették be. A Shimano és a SunTour (kisebb mértékben) a kerékpárpiac legalsó szegmensében vezetett be új technológiákat . Csak akkor léptek feljebb, ha az alacsonyabb piaci szegmensekben meghonosodtak. Az 1980-1983-as időszakban a Shimano három “AX” technológiájú csoportot vezetett be. 1985-ig a Shimano csak a legmagasabb minőségi szinten vezette be az innovációt . A Shimano 1990-es években kialakult piaci dominanciája gyorsan oda vezetett, hogy egyes kritikusok úgy vélték, hogy a Shimano monopolisztikus szándékú piaci zsarnokká vált.
Fejlesztések
2003-ban a Shimano bevezette a “Dual Control” rendszert a hegyikerékpárokban, ahol a sebességváltó mechanizmust a fékkarokba integrálták. Ez a fejlesztés ellentmondásos volt, mivel a Dual Control integrált váltó használata a hidraulikus tárcsafékekhez a Shimano hidraulikus tárcsafékek használatát tette szükségessé. Kizárva a versenytársakat a piac prémium szegmenséből. A 2007-es termékcsaláddal azonban a Shimano visszatért ahhoz, hogy az integrált “Dual Control” komponensek mellett teljesen különálló fék- és váltóelemeket is elérhetővé tegyen, ezzel a lépéssel kielégítve azokat a motorosokat, akik a Shimano váltót más márkájú tárcsafékekkel is használni kívánták.
A Shimano az elekromos hajtásaihoz 2023-ban összesen három új akkumulátort jelentett be. A három új akkumulátorral a Shimano kínálatában már tíz különböző modell szerepel, amelyek típustól függően a csomagtartóra vagy az alsócsőre rögzíthetők, illetve a vázba integrálhatók.
Javaslat!
Vásároljon Shimano részvényt még ma. Egy 10000 eurós portfolióba a Shimano részvény simán helyet foglalhat. Egy darab Shimano részvény ára 144,10 euró. 20 darab vásárlása már megoldható a Partner Banknál is , ami 2880,2 euróba kerülne ma Önnek. A Shimano részvényárfolyama ezen a héten 7,14%-ot emelkedett. A Shimano részvénye jól megfér a Mastercard, Adidas, a Shell részvénye és a Nestlé részvénye mellett illetve az 5% -os Eurós Magyar Államkötvény mellett. A Shimano 23,47 X-es árfolyam-arányos nyereséggel rendelkezik.
A Shimano a “kerékpáripar Intelje” hírében áll. És a Shimano kerékpáralkatrészek megtalálhatók a vezető vázgyártók, például a Trek és a Giant által gyártott legtöbb felső/középkategóriás kerékpárban.
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!