Az LVMH alacsony költségalapjának köszönhetően felülmúlta a többi divatalapú vagy luxusipari befektetést, viszont a cég 2023-ra vonatkozó általános teljesítménye nem olyan erős lett, mint várták. A vállalat emelkedési potenciálja kétszámjegyű lehet, AA-hitelbesorolással, ami vonzó befektetéssé teszi. AA hitebesorlás vagyis a legsatbilabb céget jelenti.
Az LVMH bevételei éves szinten 14%-kal nőttek, a bőráru és divat szegmens erős teljesítményének köszönhetően.
Befektetési trendjeim
Kedves Olvasóm! Emlékeznek még arra, hogy befektettem az LMVH azaz részvénybe? Ez a befektetés, több tényező miatt is jelentősen felülmúlta sok más befektetésem teljesítményét. Nem fordult vissza annyira, mint amennyire vártam. Valójában alulteljesített sok nagyobb indexet és részvényt, sok más francia részvény mellett (EssilorLuxottica, Danone stb), amelyekbe befektettem. Az elmúlt 2 évben nagymértékben növeltem a francia luxus és francia részvények, valamint az európai részvények iránti kitettségemet. Részben ez az oka annak, hogy a 2023-ra vonatkozó outperformanciám nem olyan nagy, mint amekkora lehetett volna. Kevés olyan történelmileg, minőségileg és érdekesen gazdag vállalat van, mint az LVMH. Számomra a vállalat akkor éri el ezt a 15%-os éves szintű emelkedést, amikor 700 euró alá megy egy darab részvényárfolyama. Minél jobban megy 700 € alá, annál többet “VÁSÁRLOK” a vállalatból. Jelenleg így el is kezdtem újra venni, hiszen 660,15 euró a Louis Vuitton részvényárfolyama.
Ne feledjük, a cég többek között a következő márkákat működteti és birtokolja.
- Christian Dior
- Louis Vuitton
- Fendi
- Marc Jacobs
- Kenzo
- TAG Heuer
- Bulgari
- Dom Perignon
- Zenith
- Sephora
Növekedés avagy megúgró bevételek
Az LVMH-nak nem csak növekedni sikerült, hanem 14%-kal növelte a top-line bevételeit egy olyan környezetben, amit én nagyon nehéznek tartanék. A vállalat nem csak a bőráruk, hanem az ékszerek terén is jó növekedést ért el. A vállalat egyetlen olyan része, amely jelentős visszaesést szenvedett el, a szeszes italok szegmense volt.
A vállalat bőráru és divat szegmense volt a show sztárja – ez és a Sephora, amely teljesen kivételes teljesítményt nyújtott. Összességében, ha az LVMH-ba fektet, legalább a luxusszektort meg kell értenie.
Súlyozás
A vállalat továbbra is viszonylag ázsiai túlsúlyú. A vállalat 9 miliárd 62,2 millió euró értékű bevételéből, amely kétszámjegyű növekedést mutat, a vállalat 32% -át Ázsiából érte el. Ha ebbe Japánt is beleszámítjuk, akkor már majdnem 40% ez a bevétel. Európa és Franciaország együttesen további 26%, az USA pedig 24%. A többi piac 13% körül van. A top-line cégek eladásai a LVMH-ból Európában, Japánban és Ázsia többi részén egyenként több mint 10%-kal nőtt, az USA szegmensben pedig folytatódott a “rendben lévő” növekedés, bár némileg visszafogottan.
Ha megnézzük a vállalat ágazati teljesítményét, láthatjuk a vállalat erősségeit és gyengeségeit, ha lehet ilyennek nevezni őket. Igen, a szeszes italok itt gyengeséget jelentenek, de szerintem és a Seeking Alpha elemzői szerint a gyengeség pillanatnyi. A vállalat pezsgő alszegmense jobban teljesít, és a Henessy vállalat is fellendülőben van Ázsiában. A legtöbb probléma nem a boroknál van, hanem a konyak és a szeszes italoknál, amelyek 14% körüli mértékben csökkennek az amerikai gazdaság és a Covid- 19 utáni környezetváltozás miatt.
Teljesítmény
Eközben minden szegmens, amelynek köze van a divathoz vagy a bőrárukhoz, a Dior, a Celine, a Louis Vuitton, a Loro Piana és a Loewe kiváló teljesítményt hoz és hozott az elmúlt időszakban. A parfümök és kozmetikumok itt is 12%-kal emelkedtek, és kiváló lendületet mutatnak. Az LVMH az ékszerek szegmensében a Tiffany’s-t is tovább emeli a magasságokba, hiszen magas beételt ért el a cég. A Bulgari is jó eredményeket ért el. Az LVMH kevésbé kedvelt márkái, különösen az olyan óramárkák, mint a TAG, a Hublot és a Zenith jól teljesítettek csak, nem nagyszerűen. Szerintem a vállalatnak az erősségeire kellene összpontosítania és az időmérő/óra üzletág nem tartozik ezek közé, mert vannak sokkal jobb márkák is. Ha valaki egy tipikus luxusórát akar, akkor egy Rolexet vagy egy Pateket választ, ahogyan a bőrluxus vásárló is az Louis Vouiton-t választja. De ezek a márkák, legalábbis egyelőre, a vállalat részei, így továbbra is érdemes követni őket.
Várakozás
A jövőben továbbra is arra számítok, hogy az LVMH kétszámjegyű növekedést ér el. Az LVMH 2023 második félévében feladta Európa legnagyobb vállalatának pozícióját, mivel piaci kapitalizációja 335 milliárd euróra csökkent, és ezzel 100 milliárd euróval a dán Novo Nordisk gyógyszeripari óriás mögött maradt. Ez a váltás az LVMH elnökét és alapítóját, Bernard Arnault-t is érintette, aki 181 milliárd dolláros nettó vagyonával már nem a világ leggazdagabb embere, immár második Elon Musk 236 milliárd dolláros vagyonával a Forbes szerint.
Ha időben reagálsz, és egy TBSZ számlán keresztül befektetsz a LVMH részvénybe 5 év akkor most Te lennél az első aki megosztja ezt a cikket, hogy ez mennyire igaz.
Javaslat
Vásárolj az LVMH részvényeiből egy 12.000 eurós részvényportfolióba. Kb 3990 euróért most még 6 db LVMH. részvényt tudna vásárolni olyan részvények mellé, mint Mastercard , Coca-Cola, Tesla, Estee Lauder , Nike és First Solar kiváó megoldás. A részvények mellé vásároljon Good-Year 5%-os kamatot fieztő kötvényéből is és vegyen ETF-eket is.
Még most sem késő, hogy összeállítsunk Neked egy olyan befektetési csomagot, amely után hasonló örömet érezhetsz, mint az aki 5 éve a LVMH-t válaszotta.
A Louis Vuitton részvény egy jó opció lehet a portfóliódban, amelyet a jelenlegi zúrzavaros világban alaposan meg kell tervezni és összeállítani. Éppen ezért görgess kicsit lejebb és vedd fel velem a kapcsolatot.
Ha nyereséggel és kisebb kockázatokkal szeretnél befektetni minden út a Biztoshozamhoz visz.
Pontosabban a www.biztoshozam.hu szakértőjéhez. Látod ilyen könnyedén is lehet beszélni a pénzügyekről. Személyesen még hatékonyabbak tudunk lenni így már csak ennyi maradt hétre:
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!