Bár jelenleg a háborúkról, recessziókról szólnak a hírek és ezek gazdasági hatásairól, azért ne felejtsük el a mindennapi életünket is. Ehhez az étkezés és az öltözködés is hozzá tartozik. Természetesen oldalunk nevéhez hűen ennek is az anyagi oldalát fogjuk elsősorban megközelíteni. Részvényeket bemutató sorozatunk újabb részében a Louis Vuitton részvény, az amelyet górcső alá veszünk. Ha kiváncsi vagy, hogy hogyan teljesít a részvény a napjainkban, akkor tarts velünk!
Louis Vuitton részvény: A vállalat alapjai
A Louis Vuitton kiadót maga Vuitton alapította 1854-ben a párizsi Rue Neuve des Capucines-en . Louis Vuitton megfigyelte, hogy a HJ Cave Osilite törzse könnyen egymásra rakható. 1858-ban a Vuitton bemutatta lapos tetejű, trianoni vászonnal ellátott csomagtartóit, amelyek könnyűvé és légmentessé tették őket.
A cég részt vett az 1867-es párizsi egyetemes kiállításon. 1871-ben Ōyama Iwao lett az első feljegyzett japán vásárló, aki poggyászcsomagot rendelt, miközben katonai megfigyelőként Párizsban tartózkodott a francia-porosz háború alatt . Annak érdekében, hogy megvédje a megjelenését a megkettőződéstől, a Vuitton 1876-ban a trianoni dizájnt bézs-barna csíkokra változtatta.
Apja halála után Georges Vuitton kampányba kezdett, hogy a vállalatot világméretű vállalattá építse, és a cég termékeit 1893-ban a chicagói világkiállításon kiállította. 1896-ban a cég piacra dobta a Monogram Canvast, és megszerezte a világméretű szabadalmakat. Grafikus szimbólumai, beleértve a négyszárnyúakat és a virágokat (valamint az LV monogramot), a késő viktoriánus korszakban a japán mon minták használatának tendenciáján alapultak .
A szabadalmak később sikeresnek bizonyultak a hamisítás megállításában. Ugyanebben az évben Georges az Egyesült Államokba utazott, ahol olyan városokat járt be, mint New York, Philadelphia és Chicago, ahol Vuitton termékeket árult. 1901-ben a Louis Vuitton Company bemutatta a Steamer Bag-ot , egy kisebb poggyászt, amelyet a Vuitton csomagtartókban való tárolásra terveztek.
Louis Vuitton részvény: A vállalat jelene
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton közismertebb nevén LVMH cég 1987-ben jött létre az 1854-ben alapított Louis Vuitton divatház és a Moët Hennessy egyesülésével , amely a Moët & Chandon (1743-ban alapított) pezsgőgyártó és a Hennessy konyakgyártó 1971 – es egyesülését követően jött létre . (alapítva 1765-ben).
Az LV 2019-ben az első helyen állt a BrandZ 10 legértékesebb luxusmárkájában, 47,2 milliárd dollár értékkel. 2020. január 15-én a vállalat megvásárolta a Sewelô gyémántot, amely a történelem harmadik legnagyobb nyers gyémántja, Lucara Diamondtól , aki a botswanai bányában bányászta.
2022-es adatok szerint 5664 üzelettel rendelkezett a brand. bevételei pedig meghaladták a 79,2 milliárd USD-t. 2023 áprilisában az LVMH lett az első európai vállalat, amely túllépte az 500 milliárd dolláros értékét.
Lépjünk tovább a részvény teljesítményére!
Louis Vuitton részvény luxus a teljesítményben is
Nem kis meglepetések érhetnek bennünket, amikor chatokat nézegetünk, elemzünk, de ez most kellemes meglepetés lesz. Kezdjük az elmúlt egy hónap teljesítményével, ami mutatja, hogyan reagál jelenleg krízisek idején a részvény:
Majdnem 6,9%-os növekedés csak az elmúlt egy hónapban olyan eredmény, amellyel kevés befektető nem lenne elégedett. Már-már év végi rallynak is nevezhető. Viszont ha ilyen kifejezéseket használunk, akkor ezt a grafikont kell mindenképpen jól megnézni:
1990 szeptember 21-én 17,71 euróért tudtunk megvenni egyetlegy darab LVMH részvényt, jelenleg pedig (egy év eleji zuhanás után) 706,9 euróért. Döbbenetes növekedés.
Végezetül nézzük meg egy TBSZ számla időtávban (5 év) egy kis összehasonlítást a Louis Vitton részvény és a Prada részvény között:
Tegyük a szívünkre a kezünket a 60,59%-os eurós hozam 5 év alatt nem rossz, azaz szép teljesítmény a Prada-tól. De nehezen egy lapon említhető a Louis Vitton részvény 179,9%-os nyereségével.
Ha időben reagálsz, és egy TBSZ számlán keresztül befektetsz a LVMH részvénybe 5 év akkor most Te lennél az első aki megosztja ezt a cikket, hogy ez mennyire igaz.
De még most sem késő, hogy összeállítsunk Neked egy olyan befektetési csomagot, amely után hasonló örömet érezhetsz, mint az aki 5 éve a LVMH-t válaszotta.
A Louis Vuitton részvény egy jó opció lehet a portfóliódban, amelyet a jelenlegi zúrzavaros világban alaposan meg kell tervezni és összeállítani. Éppen ezért görgess kicsit lejebb és vedd fel velem a kapcsolatot.
Jogi nyilatkozat:
Ezek az adatok kizárólag termékinformációként szolgálnak, és nem értelmezhetők sem ajánlatként, sem meghatározott pénzeszközök eladására, ill. vételére történő felhívásként vagy ajánlásként a nevezett pénzeszközök, eszközosztályok, országok, ágazatok, kibocsátók stb. javára. Nem vállalunk felelősséget a megadott adatok helyességéért és teljességéért.
Ha kérdése van, vagy befektetne, keressen bátran:
• Telefonon:0670-605-1490
• skypon:koncz.peter@portfolife.hu
emailben:koncz.peter@portfolife.hu
Ha tetszett akár egy kis részlet is, bátran vegye fel vagy a Biztoshozam.hu csapatával a kapcsolatot és igényfelmérés , befektetési politika, nyugdíjtervezés elkészítése után egy személyre szabott döntés előkészítést kap és tud majd a saját befektetéseiben, megtakarításaiban diverzifikáltan dönteni.
Szeretne egy kötetlen beszélgetést a pénzügy világáról? Szeretne átnézetni meglévő biztosítását, értékpapírját?
Nincs más dolga csak regisztráljon ide kattintva!